سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصر: سیسی و بن سلمان بر لزوم همکاری مشترک برای مقابله با مداخلات منطقه‌ای تاکید کردند

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور و ولیعهد عربستان بر ادامه همکاری مشترک برای مقابله با «مداخلات منطقه‌ای» تاکید کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز یکشنبه بر ادامه همکاری‌های مشترک میان دو کشور برای مقابله با هر گونه مداخله منطقه‌ای تاکید کردند.

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد طرف مصری و سعودی تاکید کردند که همکاری‌های مشترک میان خود را برای مقابله با هر گونه مداخله منطقه‌ای و تلاش برای تفرقه‌افکنی میان دولت‌های منطقه را ادامه خواهند داد و تلاش‌می‌کنند تا به صورت یک بلوک واحد برای مقابله با تهدیدات و چالش‌های منطقه‌ای بویژه تروریسم متحد شوند.

راضی افزود: رئیس جمهور مصر تاکید کرد که امنیت خلیج فارس جزء جدا نشدنی از امنیت داخلی مصر است.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری مصر، سیسی بر تلاش کشورش در زمینه ارتقای سطح همکاری دو جانبه با عربستان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و آن را منعکس کننده سطح روابط استراتژیک و ویژه دو کشور دانست.

راضی در ادامه افزود ولیعهد عربستان نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که سفر وی سبب افزایش روابط استراتژیک میان دو کشور و دو ملت شود و همکاری‎‌های دو جانبه را در تمامی زمینه‌ها افزایش دهد.

یک روز پیش از سفر محمد بن سلمان به مصر، دادگاه عالی قانون اساسی این شور حکمی را لغو کرد که بر اساس آن انتقالات مصر از طریق دو جزیره در دریای سرخ به عربستان سعودی را براساس یک توافقنامه معافیت دریایی به چالش می‌کشاند.

این توافقنامه معافیت دریایی در آوریل 2016 میان مقامات دو کشور به امضاء رسید.

مقامات مصری در پاسخ به مخالفت‌ها با این توافقنامه اعلام کردند که این جزایر متعلق به عربستان هستند اما از دهه 1950 میلادی به مصر اجاره داده شدند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت: زمان سفر ولیعهد به مصر در سایه چالش‌های گسترده منطقه بسیار مهم است و هماهنگی متقابل بین دو کشور را می‌طلبد.

محمد بن سلمان برای یک سفر سه روزهف روز یکشنبه وارد قاهره شد. قاهره اولین مقصد در اولین سفر خارجی وی از زمان آغاز ولیعهدی در سال گذشته است. بن سلمان قرار است در هفتم ماه جاری میلادی قاهره را به مقصد انگلیس ترک کند و از آنجا به آمریکا سفر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.