سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

فناوری نسل ۳ و ۴ تلفن همراه برای تحقق شهر هوشمند در تمام شهرهای کشور فراهم شده است

طبق اظهارات رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی زیرساخت‌های لازم برای ارایه فناوری نسل ۳ و ۴ تلفن همراه به عنوان یکی از فناوری‌های مورد نیاز برای تحقق شهر هوشمند در تمامی شهرهای کشور فراهم شده است.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش «زیرساخت‌های شهر هوشمند و فرصت‌های همکاری استراتژیک» با اعلام اینکه زیرساخت‌های لازم برای ارایه فناوری نسل ۳ و ۴ تلفن همراه به عنوان یکی از فناوری های مورد نیاز برای تحقق شهر هوشمند در تمامی شهرهای کشور فراهم شده است، گفت: علاوه بر این توسعه و دسترسی پرسرعت DSL به عنوان یکی از عناصر شهر هوشمند، از اهداف اصلی وزارت ارتباطات است.

وی با اشاره به تجربه تعامل با نهادهای شهرداری و شرکت ارتباطات مشترک شهر برای استفاده از زیرساخت‌های شهری در حوزه ICT افزود: علیرغم ظرفیت ارتباطی بالایی که در مکان‌های عمومی مانند مترو وجود دارد و اپراتورها اشتیاق به سرویس‌دهی دارند، متاسفانه نداشتن تعامل خوب و تاثیرگذار با نهادهای حوزه شهری باعث شده در این مکانها کیفیت پوشش مناسبی وجود نداشته باشد که باید این مشکل را رفع کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد رگولاتوری‌های حوزه ICT به سمت رگولاتوری مشارکتی و گفت وگو محور تغییر کرده است، اظهار کرد:برای تحقق شهر هوشمند در کشورمان باید در تعامل و مشارکت رگولاتوری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با رگولاتوری‌های سایر حوزه‌ها مانند حمل و نقل، انرژی، بانکداری و ... و مدیران شهری محقق شود.

فلاح با اشاره به اینکه بدون تعامل و مشارکت این نهادها نمی‌توان ظرفیت مناسب برای ایجاد شهر هوشمند فراهم کرد، تصریح کرد: امیدوارم همگام با فرایند جهانی پیش‌رو، با توجه به رویکرد مثبت و ظرفیت همکاری‌های استراتژیکی که در حوزه وزارت ارتباطات و شهرداری ها وجود دارد در تحقق شهر هوشمند گام برداریم.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اشتراک‌گذاری زیرساخت‌های موجود اپراتورها در حوزه منابع سخت‌افزاری، فرکانسی و ... و ایجاد ظرفیت‌های اشتراکی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است و از تدوین پیش‌نویس ضوابط و مقررات مرتبط با این حوزه در رگولاتوری خبر داد و گفت: یقینا باید الزامات شهری در تدوین مقررات این حوزه مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور کامل آمادگی داریم در مورد این الزامات با نهادهای مرتبط گفت وگو و تعامل داشته باشیم.

انتهای پیام/

فراهم شدن فناوری نسل 3 و 4 تلفن همراه در تمامی شهرهای ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.