سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلامی مطرح کرد؛

نقش پارک‌های علم و فناوری در رفع چالش بیکاری کشور/ ضرورت ایجاد تعامل میان دانشگاه و پارک‌های فناوری

وزیر علوم از نقش موثر پارک‌های علم و فناوری در رفع چالش بیکاری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بیست و هشتمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری کشور بخش مهمی از ساختار آموزش عالی را تشکیل می‌دهند، گفت: جایگاه این پارک‌ها روز به روز ارتقاء پیدا می‌کند و براین اساس انتظار کشور به ویژه جامعه علمی از پارک‌های علم و فناوری بالا رفته است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص حمایت‌هایی که از پارک‌های علم و فناوری می‌شود، اظهار کرد: دولت در حوزه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد متمرکز شده است تا به کمک توسعه فناوری‌ها در زمینه اشتغال و تبدیل دانش به ثروت گام‌های موثری بردارد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از اصلی‌ترین مسیرهای رفع بیکاری، توسعه پارک‌های علم و فناوری است، گفت: انتظار ما از این پارک‌ها این است که در کنار دانشگاه‌ها و در عرصه‌های ملی نقش موثرتری داشته باشند.

باید از ایده‌ها و توسعه فناوری در کشور حمایت شود

غلامی با بیان اینکه باید از ایده‌ها و توسعه فناوری در کشور حمایت شود، افزود: مدیران پارک‌های علم و فناوری باید تلاش گسترده‌تری جهت تقویت مدیریت خود و برنامه ‌ریزی پویا داشته باشند؛ ممکن است برخی مدیران ما از لحاظ تخصصی در رشته‌های مدیریت تحصیل نکرده باشند، ولی باید از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند که در این راستا پارک‌های علم و فناوری باید با مجموعه‌های اجرایی منطقه‌ای و استانی تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و توسعه فناوری یکی از موضوعات اصلی دولت است، گفت: در دولت گزارش‌هایی ارائه می‌شود که می‌تواند نگاه دولت به مجموعه پارک‌های علم و فناوری نگاهی امیدوارانه باشد.

غلامی یادآور شد: میان دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری باید تعامل ایجاد شود تا این دو نهاد بتوانند ارتباط بیشتری را با یکدیگر داشته باشند و در همین راستا از مدیران می‌خواهم تا بر حفظ گسترش ارتباط خود با یکدیگر تلاش کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.