سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان نظام مهندسی جایگاه مناسبی در کاشان ندارد

سازمان نظام مهندسی هنوز جایگاه مناسبی در شهرسازی به دلایل فرهنگی، اقتصادی و ساختار شهری ندارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید ابریشمی راد، در بخش نخست سی اُمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر  کاشان که با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی شهرستان کاشان برگزار شد گفت: اگر شهرداری را متولی اداره شهر و ترسیم کننده توسعه شهر بدانیم این وظیفه بدون همکاری و کمک سازمان نظام مهندسی متصور نیست.

وی افزود: باید تلاش کرد که جایگاه این نهاد را بنابر وظایف شهرداری تبیین کرده و یا به عبارتی ساختن شهر را به این سازمان بسپاریم.

به گفته وی، در کالبد و بافت، سیما و منظربناها، و نظام تفکیکی شهر آشفتگی هایی وجود دارد و برای حل آنها هم کمی دیر شده زیرا حدود 80 درصد شهر تفکیک شده است.

شهردار کاشان، با تاکید بر رعایت مسائل محیط زیستی و مقاوم سازی بناها برای نقش آفرینی در توسعه پایدار شهر گفت: باید نظام مهندسی برای بهره وری از تکنولوژی های جدید برای ارزان ساختن ساختمان ها به مردم کمک کند.

عباس نیکخواه معاون مالی و اداری شهرداری کاشان نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به 800 عضو در سازمان مهندسی می توان به راحتی مسائل و مشکلات و ضوابط قانونی در ساخت و سازها را با یک زبان غیرحاکمتی به مردم منتقل کرده و آنها را با طرح های تفصیلی و جامع شهرسازی آشنا کرد.

عضو سازمان نظام مهندسی کاشان در این نشست اظهار کرد: این سازمان قصد مقابله با شهرداری ندارد و به عنوان بازوری اجرایی، مشاور و راهبردکننده اهداف بلند شورای شهر و شهرداری به دنبال هدایت و راهنمایی در امور شهرسازی می باشد.

سید علی ثابت،  بحث اینترانت و ایجاد یک ارتباط یک شبکه اینترنتی برای تسهیل در روند امور، برگزاری سمینارها وهمایش های تخصصی، بحث بهینه سازی درمصرف انرژی در ساختمان ها و توجه و احیا بافت فرسوده را از موارد مهم همکاری بین شهرداری کاشان وسازمان نظام مهندسی برشمرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.