سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای نخستین طرح بهره‌برداری از سیلاب در استان اصفهان

عملیات اجرای طرح پخش و بهره‌برداری از سیلاب مزرعه مشجری انارک نایین آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پخش و بهره‌برداری از سیلاب مزرعه مشجری انارک نایین با هدف پیشگیری و مهار سیلاب، تغذیه منابع آب زیرزمینی مزرعه مشجری، افزایش کیفیت آب، افزایش ظرفیت منابع آب زیرزمینی منطقه، توسعه و تولید اشتغال در بخش کشاورزی، توسعه گردشگری و همچنین در ادامه اجرای طرح پرورش شترمرغ اجرایی خواهد شد.

ابوطالب امینی ادامه داد: دراین طرح بند خاکی به ارتفاع سه متر و طول یک کیلومتر با حجم خاکریزی 32 هزار مترمکعب خاک با حوضچه‌ای به عمق یک و نیم متر، عرض 15 متر و به طول 600 متر، جهت استحصال 900 هزار مترمکعب سیلاب سالیانه ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح نخستین بار در استان با نظارت معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان با همکاری نیکوکاران و بنیاد کویر انارک به اجرا در می‌آید که پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 میلیارد ریال هزینه داشته باشد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: این نیکوکار قسمتی دیگر از این طرح را در پایین دست شهر انارک در حال اجرا دارد که تا کنون افزون بر 45 میلیارد ریال هزینه شده و پیشرفت فیزیکی 80 درصدی داشته است.

امینی تصریح کرد: همچنین در نظر است در  مرحله بعدی این طرح، بزرگترین مزرعه تولید شترمرغ استان با ظرفیت تولید یک هزار قطعه شترمرغ و 75 قطعه شترمرغ مولد با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال در این منطقه  ساخته می شود که امروز کلنگ این طرح نیز به زمین زده شد.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای نخستین طرح بهره‌برداری از سیلاب در استان اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.