سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان بحران بی‌خانمان‌ها در فنلاند

در حال حاضر فنلاند تنها کشور اروپایی است که هیچ بی‌خانمانی در آن وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت، در سال گذشته میلادی، فنلاند موفق شد به بحران «بی خانمانی»  در این کشور پایان دهد. در حال حاضر فنلاند تنها کشور اروپایی است که هیچ بی خانمانی در آن به چشم نمی خورد.

سازمان مقابله با بی خانمانی در اتحادیه اروپا (FEANTSA) گزارش داد تعداد بی خانمان ها در فنلاند طی سال های اخیر همواره رو به کاهش بوده است. مقامات فنلاندی موفق شدند در سال گذشته میلادی، نرخ بی خانمان ها را در این کشور به صفر برسانند.

دولت فنلاند با اجرای طرحی تحت عنوان «اول مسکن» پس از سال ها به بحران بی خانمان ها پایان داده است. بر اساس این طرح که از سوی احزاب تندروی فنلاند مطرح شده بود، بی خانمان ها با اسکان در خانه هایی که متعلق به دولت بود، از خیابان ها جمع آوری می شدند. آنها بخشی از اجاره خانه هایی که در آن اسکان یافته بودند، پرداخت می کردند و مابقی آن از سوی مقامات محلی پرداخت می شد. در برخی موارد نیز کمک هزینه ای برای بی خانمان ها در نظر گرفته می شد. با آغاز به کار بی خانمان ها، این کمک هزینه از محل درآمد آنها کسر می شد.

از سوی دیگر، با اتخاذ سیاست های اجتماعی، تا حد ممکن از بی خانمان شدن افراد جلوگیری شد. برخی از این سیاست ها شامل کاهش اجاره های مسکن، رونق اشتغال، ایجاد مراکزی برای حمایت از بی خانمان ها و مشاوره به آنها بودند.

این طرح در نگاه اول، بسیار ساده می‌نمود ولی علی‌رغم پرخرج بودن آن برای دولت، در نهایت موجب پایان دادن به بحران بی خانمان ها در فنلاند شده است.

از 4 سال گذشته، دولت فنلاند  از بودجه کل و همچنین کمک سازمان های خیریه طرح «ابتدا مسکن» را برای بی خانمان ها آغاز کرده است و این طرح در سال 2017 با موفقیت به پایان بحران بی خانمان ها در فنلاند منجر شد.

در حالی که فنلاند به بحران بی خانمان ها پایان داده، انگلیس همچنان در مواجهه با این بحران ناکام بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.