سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برانکو: بازی با الوصل مهم‌تر از دربی است/ ربیع خواه در ترکیب اصلی حضور ندارد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی برابر الوصل امارات از لحاظ نتیجه و امتیاز مهم‌تر از دربی است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با الوصل امارات  اظهار کرد: هیچ وقت شکست در دربی خوب  نیست و عوارض و تاثیرات خودش را می‌گذارد. می‌دانیم این بازی چقدر برای ما و هواداران مهم است. البته بازیکنان هم بعد از شکست در شهرآورد راحت نیستند، چون خودشان انتظارشان بیشتر از این بود، اما به لحاظ نتیجه و امتیاز بازی با الوصل برای ما از دربی مهم‌تر است.

ما نباید به خاطر یک شکست غرق شویم 

او ادامه داد:  سه امتیاز بازی را باید کسب کنیم تا به دور بعد راه یابیم.  زمان زیادی برای غمگین شدن و غصه خوردن نداریم چرا که باید فردا  به میدان برویم. نباید به خاطر یک شکست خودمان را غرق شده فرض کنیم. همین طور که در پیروزی‌های متوالی مغرور نشده‌ایم.لیگ قهرمانان آسیا یک کلاس از لیگ‌های داخلی ما بالاتر است و ما راه دیگری جز پیروزی نداریم. امیدواریم هواداران با حضور پر تعدادشان کسب این سه امتیاز کمک کنند تا همه با هم به خاطر گرفتن سه امتیاز شادی کنیم.

همه بازیکنان به جز مصلح آماده بازی با الوصل هستند 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت بازیکنانش بیان کرد: همه بازیکنان به جز شایان مصلح که یک آسیب‌دیدگی مختصر روی عضله پایش دارد آماده هستند. از مصلح می‌توانستیم در چند بازی استفاده کنیم، چون در  دیدار  مقابل استقلال خوزستان خوب ظاهر شده بود، اما این بازیکن  مصدوم است و نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. البته نیمکت قوی داریم. باید یادآوری کنم که احترام زیادی برای الوصل قائل هستم. همه حریفان در لیگ قهرمانان آسیا قوی هستند و ما هم تیم بسیار خوبی هستیم. امسال بسیار خوب بازی کردیم و خیلی زود به قهرمانی رسیدیم.

الوصل یکی از جدی‌ترین گزینه‌های قهرمانی در لیگ امارات است 

برانکو اظهار کرد: حریف با تمام قدرت مقابل ما ظاهر می‌شود  و برای خود، باشگاه و خانواده شان بازی می‌کنند. آن‌ها تمام تلاششان را می‌کنند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. الوصل به دنبال جبران دو باخت خود است، من هم هر دو بازی آن‌ها را تماشا کرده‌ام. تمام تیم‌های گروه را زیر نظر دارم. الوصل یکی از گزینه‌های جدی قهرمانی در لیگ امارات بود.

ربیع خواه در ترکیب اصلی برابر الوصل امارات حضور ندارد 

سرمربی پرسپولیس بیان کرد: طبیعی است که بعد از هر شکست انتقادات زیاد می‌شود و آنالیز کردن بعد از پایان مسابقه راحت‌تر است. در کل ترکیب خود  را تغییر نخواهیم داد، اما  به طور حتم ربیع خواه در ترکیب اصلی برابر الوصل امارات قرار نمی‌گیرد.  

او درباره  اعتراض هواداران به بازی ربیع خواه گفت‌: درست است هواداران این موضوع را درخواست کردند،  اما خط مشی ذهنی و تفکرات هواداران را رسانه‌ها تعیین می‌کنند. البته ربیع‌خواه بازی را شروع نخواهد کرد.

برانکو در باره  خلاق نبودن هافبک‌های تیمش، تصریح کرد: ما در مورد همه چیز می‌توانیم صحبت کنیم. من هر روز در تمرین با بازیکنان هستم و هر روز واکنش و سطح آمادگی‌شان را می‌بینم.

هیچ تیمی در تاریخ فوتبال ایران اختلاف امتیاز زیاد نداشته است 

برانکو ادامه داد: فوتبال به این دلیل زیبا است که همیشه از آن انتقاد می‌شود و درباره آن نظر می‌دهند، اما یک واقعیت وجود دارد که در تاریخ فوتبال ایران هیچ تیمی این اختلاف امتیاز را پنج هفته قبل از پایان لیگ برتر  وجود نیاورده است. هیچ تیمی تا کنون این قدر کم گل نخورده بود و به این تعداد گل نزده بود. ما در سال ۹۶ قهرمان جام حذفی شدیم و قهرمانی سوپرجام را هم به دست آوردیم. در واقع 2 قهرمانی در یک سال به دست آورده‌ایم.  در حال حاضر خلاقیت و زیبا بازی کردن یک مسئله  نسبی است و می‌توانیم  در موردش نظر  بدهیم. زیبا بازی کردن از نگاه هر کسی متفاوت است. من واقعیت را گفتم و حقیقت را می‌توانیم اثبات کنیم، اما زیبا بازی کردن نیز انتظاری است که وجود دارد. البته من هم قبول دارم که انتظارات بالایی در هواداران ایجاد کرده‌ایم باز هم اگر به آمار برگردیم، مشخص می‌شود که موثرترین تیم بوده‌ایم و کمترین گل را دریافت کرده‌ایم. دو قهرمانی در لیگ سال به دست آورده‌ایم. مقابل استقلال هم نباید می‌باختیم و باید بازی مساوی می‌شد، چون نه ما و نه استقلال به صورت خاص خوب نبودیم. اگر بخواهیم آمار را نگاه کنیم ما خیلی بهتر بودیم.

سرمربی پرسپولیس درباره آمار به جا مانده از دربی ۸۶ اظهار کرد: ۵۸ درصد مالکیت توپ داشتیم. ۴۲۴ پاس دادیم و ۱۳ شوت به سمت دروازه داشتیم. حتی دقت در پاس‌های ما هم خوب بود و ۸۲ درصد دقت در پاس داشتیم، اما باز هم ناراضی هستیم، چون ما می‌توانیم و باید بهتر از این باشیم.

بازی کردن مسلمان فردا مشخص می‌شود 

او در پاسخ به این سئوال که  آیا محسن مسلمان مقابل الوصل به میدان می‌رود یا نه، گفت: آن را فردا خواهید دید. به طور حتم مهم است که از مسلمان  سوال کنید، اما چرا سیامک را نمی‌پرسید؟

برانکو درباره تغییر ندادن سبک بازی پرسپولیس و تعداد پایین شوت‌ها بیان کرد:  شما فکر کرده‌اید من بازیکنان را از شوت زدن منع کرده‌ام؟ من هم دوست دارم بازیکنانم در هر بازی حداقل ۳۰ شوت به دروازه داشته باشند، اما وقتی ۲۰ بازیکن در فاصله ۱۸ قدم دروازه تجمع می‌کنند، شوت‌زنی راحت نیست. ما مقابل استقلال ۱۳ شوت به دروازه داشتیم و استقلال هشت شوت داشت.

به طور حتم به علت شکست تغییر سیستم ندادیم 

سرمربی پرسپولیس درباره این که آیا تغییر سیستم پرسپولیس به باخت مقابل السد مربوط است یا نه گفت: ما دو سیستم از ابتدا داشته‌ایم و به طور حتم به علت شکست تغییر سیستم ندادیم.  از ابتدای فصل هم عرض کرده‌ام که روی دو سیستم تمرین کرده‌ایم. سیستم اول ۲-۴-۴ لوزی و دومی ۲-۴-۴ خطی است. وقتی فرشاد احمدزاده عمل جراحی داشت سیستم را تغییر دادیم. می‌دانید که کمال کامیابی‌نیا هم عمل جراحی داشت و بعد از آن دوباره مصدوم شد. بعضی مسائل  باعث می‌شود تغییر در سیستم را دیکته کند.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.