وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه ویژگی های الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند ذکر شده و باید دانش آموزان را به گونهای تربیت کرد که با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه مطابقت داشته باشد، اظهار کرد: این مهم میتواند مدارس را با نشاط کند و انگیزه ها را بالا ببرد.
بطحایی افزود: بخش دوم برنامهها در حوزه تغییر روش و مدیریت در آموزش و پرورش است، روشی که تا امروز اداره کرده ایم امکان ادامه دادن درآینده را ندارد و باید روشهای جدید را بکار گیریم، امروز 70 درصد نیروی انسانی ما مدرک لیسانس و بالاتر دارند و میانگین خدمت 23 سال است، لذا پتانسیل عظیمی در اختیار داریم که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.
رئیس ستاد همکاری ها با بیان اینکه نظام آموزشی ما به شدت در وظایف حاکمیتی و تصدی گری متمرکز است گفت: مقرراتی داریم که ذره ای انعطاف ندارند وبه عبارتی درجه پیچیدگی و رسمیت سازمان ما بسیار زیاد است.
بطحایی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در امر پژوهش و تربیت دینی دانش آموزان ازطریق تقویت ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، یکی از برنامه های قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش می باشد که دولت نیز نسبت به آن اهتمام ویژه ای دارد.
وی تاکید کرد: ارتقاء كمی و كیفی مراكز مشاوره برای حضور مؤثر مدارس در فرآیند مصون سازی دانش آموزان و خانواده ها و پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در دوره ها و پایه های مختلف تحصیلی با همكاری سازمان ها، نهادها و حوزه های علمیه مدنظر وزارتخانه می باشد.
رئیس ستاد همكاری ها، توسعۀ مشاركت با معلمان، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تدوین برنامۀ درسی و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی در تولید، چاپ و توزیع مواد و منابع آموزشی را نیز متذکر شد و اظهارداشت: تقویت تعامل و مشاركت با انجمن های علمی آموزشی، تشکل های صنفی و حرفه ای معلمان و نهادهای فرهنگی، اجتماعی؛ خصوصا حوزه های علمیه مورد توجه جدی می باشد
انتهای پیام/