سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا ۴ ماه آینده؛

پیش نویس منشور حقوق شهرنشینی نهایی می شود

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت:پیش نویس منشور حقوق شهرنشینی تا ۴ ماه آینده نهایی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید محسن حسینی پویا در همایش تدوین منشور حقوق شهرنشینی  گفت: شورای پنجم با شروع فعالیت خود متقاعد به شکل‌گیری کیمسیون حقوقی شد تا بدین وسیله بتوان تمرکز بیش تری روی مباحث حقوقی و حقوق شهروندی داشته باشیم.

وی با بیان این که در شهرداری با رویکرد شهردار مشهد مباحث حقوقی به شکل خود بازگشت، افزود: با این رویکرد همکاری مشترکی میان معاونت حقوقی شهرداری و کمیسیون حقوقی شورا شکل می‌گیرد.

 رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد با اشاره به این که تدوین حقوق شهروندی با پیشنهاد شهرداری در دستور کار شورای پنجم قرار گرفت،افزود: پیش نویس این منشور درمدت  ۲ ماه نوشته شده  و بیش از ۲ هزار نفر- ساعت برای آن وقت گذاشته  شده است.

حسینی پویا با بیان این که در ۴ ماه آینده این پیش نویس به نتیجه خواهد رسید گفت: این منشور جنبه محلی دارد و مخصوص مشهد است، ولی در عین حال می‌تواند الگو دیگر شهر‌های کشور باشد.

وی  افزود: یکی از مبانی حقوق شهروندی بحث مشارکت‌پذیری مردم است که پارلمان مجازی از جمله راه‌های تحقق آن شمرده می‌شود؛ در آینده‌ای نزدیک این پارلمان را تشکیل می‌دهیم تا نظرات و افکار مردم جذب شود.

 رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد افزود: در تدوین منشور حقوق شهروندی از نظرات تخصصی بخش‌های مختلف، سازمان‌های مردم نهاد استفاده شده است.

انتهای پیام// م. ط.
 

برگزاری همایش تدوین منشور حقوق شهرنشینی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.