سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه آزمایش راکتور هسته‌ای کوچک برای موشک‌های کروز را تکمیل کرد

روسیه آزمایش راکتور هسته‌ای کوچک را برای نصب بر موشک‌های کروز با برد نامحدود و نیز برای زیردریایی‌های خودکار و بدون سرنشین چند منظوره در اقیانوس تکمیل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یک منبع نظامی و دیپلماتیک روسیه از تکمیل آزمایش راکتور هسته‌ای کوچک برای نصب بر روی موشک‌های کروز و زیردریایی‌های بدون سرنشین خبر داد.

یک منبع نظامی و دیپلماتیک روسیه در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد روسیه آزمایش راکتور هسته‌ای کوچک برای موشک‌های کروز با برد نامحدود و نیز برای زیردریایی‌های خودکار و بدون سرنشین چند منظوره در اقیانوس را تکمیل کرده است.

بر اساس این گزارش، این منبع نظامی و دیپلماتیک روسیه همچنین اعلام کرد این کشور در گذشته پیام‌هایی را برای شرکای غربی خود فرستاده بود و قصد داشت با این کار، به آن‌ها بی‌هدف بودن تلاش‌هایشان را برای خنثی‌سازی پتانسیل راهبردی روسیه با استفاده از استقرار سامانه‌های موشکی نشان دهد.

این منبع دیپلماتیک و نظامی روس همچنین افزود: اما در عوض شرکای غربی ما به علت داشتن توهم برتری و مزیت تکنولوژی، دچار یک اشتباه جدی شدند. آن‌ها گزینه نادیده گرفتن هشدار‌ها را انتخاب کردند. اکنون آن‌ها باید تاوان این تبعات را بدهند و قبل از هرچیز به سراغ جیب مالیات دهندگان شان بروند.

این منبع روس، سیاست غرب در قبال مسکو را به مانند بستن چشم به روی روسیه و توانایی‌های این کشور توصیف کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز پنجشنبه گذشته در سخنرانی سالانه خود مقابل مجالس روسیه از پیشرفته‌ترین سامانه‌های تسلیحاتی راهبردی خبر داد و گفت این سلاح‌ها در پاسخ به خروج یکجانبه آمریکا از پیمان موشک‌های ضد بالستیک و نیز استقرار پایگاه موشک‌های ضد بالستیک در خارج از مرز‌های این کشور است.

انتهای پیام/

تکمیل آزمایش راکتور هسته‌ای کوچک روسیه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.