سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطرح کرد:

دریافت بودجه از مراکز معتبر دنیا در زمان تحریم/ لزوم اعتماد مسئولان به محققان جوان کشور

ملک زاده گفت: با دانشگاه‌های برتر دنیا و موسسه برجسته همکاری‌های مشترکی داریم و از مراکز مختلف در شرایط تحریم بودجه گرفتیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم رونمایی از داروی سووداک اظهار کرد: پژوهش یک امر لوکس محسوب نمی‌شود ولی با استفاده از این مقوله بسیاری از مشکلات جامعه به خصوص در حوزه سلامت برطرف می شود.
 
وی ادامه داد: ما یک کمیته اخلاق پزشکی را تشکیل داده‌ایم و در مجامع بین الملی آن را به ثبت رساندیم.
 
ملک زاده افزود: سرطان های گوارش بسیار شایع است و مطالعات خوبی در این زمینه انجام دادیم و مقالات مختلفی به خصوص در زمینه ژنتیک نوشته شد تا دانش جدیدی را تولید کنیم. ما روش های جدیدی را به دنیا ارائه داده و این تجربه را به دیگر نقاط کشور و ۲۰ دانشگاه ایران منتقل کرده‌ایم و در این مطالعه بیش از ۲۰۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: ما در مراکز کبد بر روی هپاتیت بی و سی مطالعه می‌کنیم و خوشبختانه به دستاوردهای خوبی دست یافتیم. در حال حاضر ما دیتا بیس بزرگی در خصوص آشالازی داریم و امروزه بیش از ۲۵ کار علمی بزرگ را انجام داده‌ایم.   
 
وی با اشاره به اینکه از مجلس  برای بیماران سلیاکی یارانه گرفتیم و بیشتر از ۱۰۰۰ مقاله چاپ کرده‌ایم، افزود: ما بیش از ۳۰ مقاله در مجله های معتبر به چاپ رساندیم و از مراکز خارج بودجه خوبی برای تحقیقات دریافت کرده‌ایم.

همکاری ایران با  ۵۰ دانشگاه برتر دنیا 

ملک زاده با بیان اینکه نیروی انسانی محصولات ارزشمند محسوب می‌شوند و همه آنها نقش محوری دارند، تاکید کرد: ما در پنج کار مشترک با ۵۰ دانشگاه برتر دنیا همکاری داشتیم و با ۱۰ موسسه برجسته همکاری‌های مشترکی داریم و از مراکز مختلف در شرایط تحریم بودجه گرفتیم.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: فضای کم ، بودجه نا کافی از جمله مشکلات ما در حوزه سلامت و پژوهش است است ولی ما تیمی همدل ، علاقه مند هستیم که با دنیا و داخل کشور همکاری خوبی داریم.
 
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید به ما و جوانان کشور اعتماد کنند تا کارها به نحو بهتری انجام شود، اظهار کرد: ما در گنبد یک مرکز نگهداری بیماران سرطانی راه‌اندازی کردیم و در هر مرکز سعی در ایجاد اشتغال کرده‌ایم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.