سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستم‌وندی در جمع خبرنگاران:

در جلسه امروز شورای اجتماعی،بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بررسی شد

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: در جلسه امروز شورای اجتماعی بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تقی رستم‌وندی قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی در حاشیه نود و هشتمین جلسه شورای اجتماعی که امروز (یکشنبه13 اسفندماه)‌در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده در جلسه امروز بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین تکلیفی که برنامه ششم توسعه در خصوص تهیه آیین نامه پیوست اجتماعی برای سازمان امور اجتماعی در نظر گرفته بود را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم این آیین نامه را تدوین و برای تصویب به هیئت وزیران ارسال کنیم.

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری هم طبق برنامه ششم متولی ارائه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است و مقرر شد تا پایان سال این معاونت مجموعه طرح‌های دستگاه‌ها را جمع آوری کند و در قالب یک طرح تقسیم کار ملی برای خدمات قابل اجرا به زنان سرپرست خانوار ارائه دهد.

 رستم‌وندی متذکر شد: طرح تقسیم کار ملی در واقع شاه کلید اصلی حوزه تقسیم کار است که می‌تواند بانک جامع اطلاعات را از زنان سرپرست خانوار تهیه کند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال مراحل تکمیلی این طرح طی می‌شود، تأکید کرد:‌ در این تقسیم کار ملی رویکرد اصلی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است و به جای اینکه حمایت و کمک مستقیمی به آنها ارائه شود در تلاشیم با شناسایی اطلاعات آنها مشکلاتشان را طبق اولویت‌ها شناسایی و برطرف کنیم.

رستم‌وندی با اشاره به موضوع آیین نامه پیوست اجتماعی که یکی از مباحث مطرح شده در جلسه شورای اجتماعی بود، گفت: طرح‌های توسعه‌ای که در کشور اجرا می‌شود دارای تبعات و پیامدهای اجتماعی بسیاری است این طرح‌ها در جوامع محلی و منطقه‌ای نارضایتی ایجاد می‌کند لذا طبق تکلیف برنامه ششم باید آیین نامه پیوست اجتماعی برای طرح‌های کلان ملی تهیه شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی بیان کرد: این آیین نامه بعد از آن که در شورای اجتماعی تصویب شد، در هیئت وزیران مورد بررسی قرار می‌گیرد و به مرحله تصویب می‌رسد خوشبختانه امروز پیش نویس این طرح در صحن شورا مطرح شد و طبق مفاد این پیش‌نویس یک شورای راهبری پیوست نگاری اجتماعی در کشور به همراه یک دبیرخانه مستقل در این حوزه تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: پیوست‌ نگاری اجتماعی طرح‌های کلان ملی در این شورای راهبری بررسی می‌شود و در استان‌ها هم شوراهای متناظر این کار را انجام می‌دهند.

رستم‌وندی افزود: مقرر شد در جلسات بعدی شورای اجتماعی به صورت جزئی‌تر این پیش‌نویس مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.