سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرجود خبر داد

حساب جامع‌ شهروندی‌ تا پایان سال رونمایی‌ می‌شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: حساب جامع شهروندی تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در همایش تهران هوشمند که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه نگاه مدیریت جدید شهری کمک به ارتقای شهر هوشمند است، اظهار کرد: شهرنشینی در دنیا به شدت در حال توسعه است و بعد از سال 2008 نسبت جمعیت شهرنشین و غیرشهرنشین‌ برابر شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه هر هفته 1.3 میلیون نفر در حال مهاجرت به شهرها هستند، گفت: شهرها تأثیرات جدی اقتصادی در کشورها دارند.

وی تصریح کرد: 60 درصد تولید ناخالص‌ داخلی در 600 شهر دنیا ایجاد می‌شود و 60 درصد انرژی‌ دنیا در شهرها مصرف می‌شود.

فرجود با بیان اینکه بیش از 50 درصد شهرهای دنیا در معرض یکی از بلایای‌ طبیعی هستند،تصریح کرد: از جمله این مسائل اشتغال‌ و افزایش بزهکاری‌ است که امروزه‌ از موضوعات اصلی شهرها به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر تهران بیش از 25 درصد اقتصاد کشور جریان دارد، افزود: بیش از 48 درصد درآمد بودجه‌ای کشور در تهران تأمین می‌شود و تهران روزانه بیش از 7 هزار و 500 تن زباله تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه تهران دارای چالش‌های زیادی است، گفت: از جمله این چالش‌ها آلودگی هوا، تخریب فضای سبز، کمبود منابع آب، درآمدهای پایدار شهر، آتش‌سوزی‌ها، ترافیک و کمبود فضای پارک است.

فرجود با تأکید بر اینکه شهر هوشمند عرصه توسعه‌ یافته برای شهرنشینی است، تصریح کرد: بهترین شرایط در ابعاد اقتصادی و شهروندی از طریق شهر هوشمند ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای در حوزه شهری نمی‌تواند بدون نگاه به پایداری شهر نوشته شود، خاطرنشان کرد: جلب مشارکت‌های مردمی را در سرلوحه‌ خود قرار داده‌ایم و معتقدیم‌ بدون کمک مردم نمی‌توان به اهداف رسید.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به شهر هوشمند اقداماتی انجام شده که از آن جمله تدوین آیین‌نامه، تشکیل دبیرخانه تهران هوشمند، تهیه و تدوین سند تهران هوشمند و انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه‌های هوشمندسازی تهران است.

فرجود با بیان اینکه حساب جامعه شهروندی تا پایان امسال رونمایی می‌شود، گفت: به زودی سایت تهران شفاف، سایت تهران هوشمند و سایت داده‌ها و اطلاعات شهری راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در خصوص اقدامات آینده شهرداری تهران گفت: نهایی کردن شاخص‌های ارزیابی، یکپارچه‌سازی سیاست‌های نوآوری شهری، یکپارچه‌سازی راهبردهای شهرداری، راه‌اندازی پایلوت‌های متعدد و پیاده‌سازی طرح‌های اولویت‌دار اقداماتی است که در آینده انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کلیدی‌ترین هدف ما تدوین شهر هوشمند است، خاطرنشان کرد: با استفاده از تجارب سایر کشورها‌ جایگاه شهر هوشمند را تبیین‌ خواهیم کرد.

فرجود در ادامه به حضور استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: مسابقه استارت‌آپ‌های شهری را برگزار کرده‌ایم که 50 استارت‌آپ به مرحله نهایی آمدند و امروز ارزیابی می‌شوند و استارت‌آپ‌های برتر انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/

رونمایی از حساب جامع شهروندی تا پایان سال جاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.