سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تدوین سند توسعه اجتماعی در ایلام

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: سند توسعه اجتماعی استان را باهمکاری دستگاه های فرهنگی تدوین می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام; محمد نوذری در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان ایلام اعلام کرد: در این جلسه دومبحث مهم و اساسی طلاق و ساماندهی سالمندان مورد بررسی قرار گرفت که در بحث طلاق یک معضل اساسی در بحث آسیب‌های اجتماعی است و در حال حاضر در حال افزایش است و در بحث سالمندان هم برنامه‌ریزی مناسب برای این عزیزان و مشکلاتی که پیش روی آنان است صورت نگرفته است که برای حل این مشکلات و دیگر معضلات اجتماعی استان باید سند توسعه اجتماعی استان را تدوین کنیم .

وی افزود: راهکاریی را برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی استان دراین سند ارائه دهیم و هم آمار و اطلاعات دقیق و یکپارچه داشته باشیم و هم راهکاری های رفع مشکلات استان را بیان کنیم.

نوذری اضافه کرد: با توجه به حساسیت و ظرافت مسائل حوزه اجتماعی و فرهنگی باید در تدوین این سند تمام دستگاه‌های فرهنگی با محوریت استانداری مداخله نمایند .

نوذری  گفت: در همین مدت کوتاهی که در استان ایلام حضور دارم مشکلات زیادی را در خصوص ازدواج و طلاق مشاهده نمودن و این آسیب ها قابل رفع هستند همین ازدواج فامیلی که در استان ایلام وجود دارد را می توان با فرهنگ سازی اصلاح نمود .

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به تقسیم‌بندی حوزه سالمندان گفت: در بحث سالمندی 3 دسته داریم، سالمند جوان، سالمند و سالمند پیر، سالمند جوان بین 60 تا 75 سال و سالمند بین 74 تا 90 سال و سالمند پیر هم بیش از 90 سال را تعریف می کنند که نیازهای این سه گروه هم متفاوت است.

وی افزود:در این دوران خلأ روحی احساس می شود و بالای 70 سال اخلاق خاصی پیدا می کند و نیاز به توجه دارد و باید متناسب با این تقسیم بندی برنامه داشته باشیم و باید سند توسعه استان را تدوین کنیم چرا که در چند سال آینده با افزایش جمعیت سالمند ممکن است مشکلاتی در جامعه ایجاد شود .

انتهای پیام/اس

 

تدوین سند توسعه اجتماعی با همکاری دستگاه های فرهنگی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.