سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار رحیمی خبر داد

کشف 500 گرم کوکایین در سانتافه سفید/ انهدام 7 باند توزیع موادمخدر و شناسایی 9 انبار موادمحترقه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف 500 گرم کوکایین در یک خودرو در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح جمع آوری و دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر از کشف 500 گرم کوکایین در یک خودرو خبر داد.

وی گفت: ماموران موفق به شناسایی خودرو سانتافه به رنگ سفید شدند که در محله پونک اقدام به توزیع کوکایین می کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: بعد از شناسایی و توقیف این خودرو، مقدار 500 گرم کوکایین از داخل آن کشف و مشخص شد که راننده این مواد را از ارومیه به تهران حمل کرده است.

وی یادآور شد: این کوکایین از ترکیه وارد کشور می شد و در این عملیات باند 3 نفره تهیه و توزیع کوکایین نیز که اعضای آن هم ایرانی و هم ترک بودند، بازداشت شدند.

انهدام 7 باند بزرگ توزیع موادمخدر

وی افزود: در مرحله جدید اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر در هفته گذشته در 8 مرحله 7 باند بزرگ و عمده مواد مخدر در تهران شناسایی و منهدم شد.

سردار رحیمی ادامه داد: در این عملیات‌ها بالغ بر یک تن مواد مخدر و همچنین یک تن مواد پیش‌ساز و 500 کیلوگرم انواع قرص و شربت متادون کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به دستگیری 200 نفر از قاچاقچیان عمده گفت: پلیس در تمام عملیات‌ها شناسایی، دستگیری و مبارزه با توزیع‌کنندگان، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر را در دستورکار دارد و در این طرح نیز 230 خرده‌فروش از سطح پارک‌ها و معابر جمع‌آوری شدند؛ 800 معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند و 15 دستگاه خودرو کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی به بیان عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت پرداخت و اعلام کرد: در 11 ماه گذشته طی عملیات‌های مختلف مأموران پلیس 21 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد، 70 باند عمده مواد مخدر متلاشی و 20 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شد.

وی افزود:‌ در عملکرد 11 ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر، افزایش 15 درصدی کشفیات و 7 درصدی دستگیری قاچاقچیان را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری معتادان و مصرف‌کنندگان را به جد در دستور کار داریم و تلاش کردیم تا فضا را در بخش عرضه و تقاضا ناامن سازیم و به طورکلی باید بگوییم که امنیت را از آنها گرفته‌ایم و این شیوه مبارزه بی‌امان را با قدرت ادامه خواهیم داد.

شناسایی 9 انبار موادمحترقه در تهران

سردار رحیمی در خصوص برخورد با عرضه‌کنندگان مواد محترقه اعلام کرد: تا الان 9 انبار بزرگ مواد محترقه شناسایی شده است.

وی گفت: به واحدهای صنفی و چند پاساژ مطرح در این زمینه تذکر جدی داده‌ایم. امسال برخورد پلیس در چهارشنبه سوری قاطع و بدون اغماض است و با هماهنگی دستگاه قضایی با واحدهای صنفی که به فروش مواد محترقه اقدام کنند، برخورد و پلمپ خواهند شد.

وی ادامه داد: نگرانی ما بیشتر در حوزه مواد دست‌ساز است، چرا که اکثر افراد در این زمینه آشنایی کامل را نداشته و به حادثه‌آفرینی منجر می‌شود؛ ما نگران جوانان هستیم.

سردار رحیمی به افرادی که به فروش و توزیع و ساخت مواد محترقه اقدام کنند هشدار داد و گفت:‌ برخورد قاطع و بازداشت طولانی در انتظار آنهاست.

انتهای پیام/

متن صحبت های سردار رحیمی رئیس پلیس تهران در حاشیه طرح دستگیری قاچاقچیان موادمخدر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.