سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی زاینده رود در دستور کار نمایندگان استان اصفهان

مهم ترین مسئله امروز استان اصفهان کمبود آب است و نمایندگان استان طرح سد تونل سوم کوهرنگ را پیگیری می کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی  امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: مردم شهرستان فلاورجان دو خواسته بسیار مهم از مسئولان دارند.

وی  در این مورد گفت: باغداران زحمت بسیاری  برای به ثمر نشاندن یک درخت کشیده اند وانتظار  باغداران این است اگر باغات در مسیر جاده قرار بگیرد و تخریب شود ،خسارت آنان پرداخت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان  با اشاره به اینکه آب آشامیدنی مصرفی یک سال استان 400 میلیون  متر مکعب است گفت:در حال حاضر 130 میلیون متر مکعب آب در پشت سد موجود است و ساخت سد تونل سوم کوهرنگ می تواند تا 250 میلیون متر مکعب به آب زاینده رود اضافه کند..

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:در بودجه سال 97 ،هفتاد وچهار میلیارد تومان برای احداث تونل سوم کوهرنگ در نظر گرفته شده است.علاوه بر آن  دوازده نماینده ،از شهرستان ها مبلغ 5 میلیارد  و هشتصد میلیون تومان را با وجود  همه نیازها و کمبود های شهرستان ها  به طرح احداث سد این تونل اختصاص داده اند.

به گفته نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ،مجتمع فولاد مبارکه اصفهان نیز قول سرمایه گذاری برای به اتمام رسیدن سدتونل سوم کوهرنگ را داده است  که می تواند مقدمه ای برای حل مشکلات باشد.

موسوی لارگانی تصریح کرد : بر مبنای طومار شیخ بهایی، استان یزد حق آبه  ای از سرشاخه های زاینده رود نداردو در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی هم  قرار بر این بود که بعد ازساخت سد تونل سوم زاینده رود ،تنها آب آشامیدنی مورد نیاز یزد به این استان منتقل شود.اما امروز شاهد هستیم که کشاورزان و صنعتگران یزد از حق آبه کشاورزان استان اصفهان استفاده می کنند و نمایندگان استان باید این مسئله را پیگیری کنند.

وی در توضیح  لزوم نگرش ملی به مسئله بحران آب ، گفت: جلسات پی در پی با معاونان و وزیران دولت یازدهم و دوازدهم برگزار شده  است  و در همه این جلسات مسئله کمبود آب  در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته است .اما حق آبه کشاورزان که تعدادی از آنان سند دارند نادیده گرفته شده است.

نماینده مردم فلاورجان در ادامه افزود:در جلسه ای که با نماینده مردم یزد برگزار شد،موسوی بیوکی هم بر لزوم احیای زاینده رود تاکید داشت.زیرا  سطح آب چشمه ها و قنات های استان یزد نیز کاهش پیدا کرده است.موسوی لارگانی تشکیل کارگروه ملی آب را از دیگر موارد مورد توجه عنوان کرد.

وی در  پاسخ سوال خبرنگار باشگاه مبنی بر راهکارها ی کوتاه مدتی  که برای رسیدگی به وضعیت معیشتی کشاورزان و باغداران در نظر گرفته شده است بیان کرد: مصوب شده، که سهم آب کشاورز که به صنعت واگذار شده است و وزارت نیرو بابت آن پول دریافت می کند به یک صندوق واریز شود .مقدار پول انباشته شده در این صندوق صرف پرداخت خسارت به کشاورزانی  می شود که کشت نکرده اند.اما برای آبیاری باغات باید در موارد ضروری  حتی از تانکرهای آب رسانی استفاده شود تا کشت باغداران به ثمر بنشیند.

نماینده مردم فلاورجان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه ها گفت:من با حضور و فعالیت زنان در عرصه های مختلف مخالف نیستم. اما شرایط حاکم بر ورزشگا ه ها مناسب حضور بانوان نیست.اگر شرایط موجود بهتر شود و مکانی جداگانه برای حضور زنان در ورزشگاه ها در نظر گرفته شود  می توان به حضور بانوان امیدوار بود.

سید ناصر موسوی لارگانی بر لزوم کاهش سود بانکی و انتقال سرمایه به بازار تولید تاکید کرد و گفت: اعتقاد ما بر این است که سود بانکی باید کمتر از پانزده درصد باشد و این در حالی است که برخی از بانک ها هنوز سود بیست درصد را برای سپرده ها در نظر گرفته اند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.