سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بطحایی در نشست با اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی:

نمایندگان مجلس دانش آموزی به عنوان مشاور در کنار وزیر باشند

وزیر آموزش و پرورش گفت: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی به عنوان مشاور در کنار بنده در مسند وزارت حضور داشته باشند.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: فاصله افتادن بین مسئولان و مخاطبان همواره موجب مشکلاتی شده است، از این‌جهت ارتباط ضعیف بین نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، وزیر و حوزه ستادی باعث شده است تا برخی تصمیم‌های وزارت متناسب با نیاز‌های دانش‌آموزان نباشد و دانش‌آموزان هم از توانایی‌های دولت بی‌خبر باشند و هردو این موضوع‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ضروری است تا دانش آموزان با حوزه ستادی ارتباط بیشتری داشته باشند و چه بهتر که حتی در سفر‌های استانی، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی به‌عنوان مشاور در کنار وزیر باشند.

بطحایی تصریح کرد: معاون پرورشی و فرهنگی تلاش کند آئین اختتامیه مجلس دانش‌آموزی با حضور رئیس‌جمهور و به‌طور زنده از سیما پخش شود تا جامعه از وجود چنین مجلسی مطلع شود.

مجلس دانش‌آموزی میدانی مناسب برای تمرین دموکراسی

در بخشی دیگر از این برنامه علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی از پایان دوره هشتم مجلس دانش‌آموزی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: مجلس دانش‌آموزی میدانی مناسب برای تمرین دموکراسی و بستری مطلوب برای تمرین مدیریت آینده است که می‌تواند مشکلات دانش آموزان را به مسئولین منعکس کند.

در این دیدار اعضای هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی به ارائه دیدگاه خود پرداختند و به مسائلی از قبیل ضرورت آشنایی دانش آموزان با وظایف خود در جامعه آینده، پیشنهاد برقراری زنگ مسئولیت در مدارس، استقبال اعضای مجلس دانش‌آموزی از حذف آزمون در دوره ابتدایی به‌عنوان نماینده تمام دانش آموزان، تقویت طرح شهاب، درخواست ملاقات بیشتر با وزیر، ضرورت تقویت نشاط در مدارس و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها و... اشاره کردند.

شایان‌ذکر است؛ مجلس شورای دانش‌آموزی با ۱۵۰ عضو از سراسر کشور در قالب کمیته‌های مختلف فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.