سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از کارآفرینان فارس

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از کارآفرینان و ایجاد اشتغال‌زایی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی فارس، اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه‌ها شرکت شهرک‌های صنعتی فارس متعهد به تسهیل و تخفیف در واگذاری اراضی و انعقاد قرارداد حق بهره‌برداری و اعمال مشوق‌ها برای استقرار واحد‌های صنعتی، تولیدی، توزیعی، خدماتی و تجاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ایثارگران ومدد جویان واجد شرایط شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها شرکت شهرک‌های صنعتی، متعهد به بسترسازی برای معرفی کارجویان واجدالشرایط این نهاد‌ها به کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی متقاضی جذب نیرو شده است.

فتوحی با اشاره به بسته‌های تشویقی برای جذب نیروی کار واجد شرایط این نهادها، ادامه داد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما طی دو سال به کارفرمایانی که نیرو‌های معرفی‌شده از سوی کمیته امداد را جذب کنند و نیز پرداخت ۵ سال حق بیمه سهم کارفرما توسط بنیاد شهید به واحد‌هایی که افراد معرفی‌شده توسط این نهاد را به‌کارگیرند از مهم‌ترین مشوق‌های در نظر گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی متناسب با نیاز واحد‌های سنجی به کارجویان معرفی‌شده توسط این نهادها، بیان کرد: با توجه به تعامل مناسب با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، هزینه برگزاری این دوره‌های آموزشی نیز از محل اعتبارات آموزشی تأمین و پرداخت خواهد شد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز بر تعامل و همکاری و بهره گیری از ظرفیت‌ها به منظور اشتغالزایی ایثارگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس تاکیدکرد.

رجبعلی راهی اظهار داشت: براساس ماده ۳۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در صورتی که هر واحد صنعتی اقدام به استخدام و به کارگیری افراد ایثارگر یا تحت پوشش بنیاد شهید نماید، از تشویقات و تسهیلات پیش بینی شده بهره مند می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: این تسهیلات با تصویب کمیته فنی مستقر در بنیاد شهید و امور ایثارگران به کارفرمایان و واحد‌های صنعتی و تولیدی پرداخت می‌شود.

راهی پرداخت یارانه حقوق و دستمزد، وام و کاهش مالیات را از دیگر موارد این بسته تشویقی عنوان کرد و افزود: مدیران واحد‌های صنعتی می‌توانند با مراجعه به بنیاد شهید ضمن اطلاع از جزئیات بسته تشویقی نسبت به اعلام نیاز و تأمین نیروی انسانی متخصص خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ر

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از کارآفرینان استان فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.