سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱۲ اثر در فهرست آثار ملی منقول کشور ثبت شد

۱۱۲ شیء تاریخی منقول در فهرست آثار منقول ملی کشور ثبت شد.

به‌ گزارش  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری؛ کمیته ثبت ملی آثار منقول که با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران میراث فرهنگی برگزار شد. در این جلسه ۱۱۲ شیء تاریخی منقول در فهرست آثار منقول ملی کشور ثبت شد.

فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی امروز شنبه ۱۲ اسفند ۹۶ با اعلام این خبر گفت: در جلسه کمیته ملی اشیای منقول پس از بررسی و تایید کارشناسان میراث‌فرهنگی ۱۱۲ شیء از مجموع آثار ارائه‌شده برگزیده و در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

نظری ادامه داد: در این نشست ۲۵ اثر از آبگینه‌های نیشابور که هم اکنون در موزه ملی ایران نگهداری می‌شوند، به همراه ۱۰ اثر و شیء تاریخی از استان زنجان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شدند.

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی به ثبت ۱۲ اثر از استان اصفهان اشاره کرد و افزود: ۲۵ شیء از گورستان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۸ اثر از استان مازندران، ۸ اثر از خراسان شمالی و ۱۴ اثر از استان البرز از جمله آثاری بودند که در این نشست در فهرست آثار منقول ملی به ثبت رسیدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.