سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سجادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قانون احزاب برای کسب قدرت مشروع تشکل‌های فراگیر و حرفه‌ای هیچ مانعی ایجاد نمی‌کند

سخنگوی جبهه پیروان گفت:‌ اگر حزبی قوی و فراگیر باشد قانون احزاب هیچ مانعی برای کسب قدرت مشروع آن ایجاد نمی‌کند.

سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقاداتی که برخی ها مبنی بر اینکه احزاب فقط برای کسب قدرت ایجاد می شوند اظهار کرد: در تمام دنیا و در ایران حزب تشکیل می‌شود تا بتواند قدرت را در دولت و مجلس در دست بگیرد لذا اگر یک تشکل سیاسی ادعا کند که خواهان قدرت نبوده و فعالیت‌هایش در راه خداست این امر به هیچ وجه اصولی نیست.

وی افزود: البته می‌توان قدرت را در جهت ترویج اسلام انقلابی، خدمت به مردم و حل مسائل کلیدی جامعه به کار برد اما احزاب به طور کلی برای کسب کرسی‌های مجلس و کابینه دولت به فعالیت می‌پردازند.

سجادی تصریح کرد: یکی از کارکردهای حزب در جهان کسب قدرت است و در سراسر دنیا حزب‌ها هستند که کشورها را اداره می‌کنند و معتقدم در ایران نیز اگر حزبی قوی و فراگیر باشد قانون احزاب برای آن مانعی ایجاد نمی‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: ممکن است قانون احزاب در روند کسب قدرت یک حزب کندی‌هایی ایجاد کند اما تشکل‌ها باید به تولید اندیشه سیاسی پرداخته و بدنه مردمی داشته باشد و رویکرد آنها به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند لذا اگر یک تشکل سیاسی به صورت حرفه‌ای و انقلابی عمل کند، قانون احزاب منعی برای آن نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: البته قانون‌های ساخته دست بشریت همیشه اشکالاتی نیز دارند و بنده معتقدم که اگر در قانون جدید احزاب مشکلاتی وجود دارد از این رو خانه احزاب موظف است که آنها را به مراجع ذیربط ارسال کند.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران احزاب، دبیران کل‌ و اعضای شورای مرکزی در کنار فعالیت حزبی خود ده‌ها شغل نیز دارند اما لازم است که فعالیت حزبی در کشور حرفه‌ای باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.