سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنده جایزه نوبل اقتصاد: تعرفه‌های وارداتی ترامپ همانند نخستین گام برای آغاز یک جنگ است

یک اقتصاددان برنده جایزه نوبل اقتصاد از تصمیم اخیر دونالد ترامپ برای اعمال تعرفه روی واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا انتقاد کرد و آن را نشانه آغاز جنگ خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «رابرت شیلر»، یک اقتصاددان برنده جایزه نوبل اقتصاد در گفتگو با سی ان بی سی از تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه های 25 و 10 درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم انتقاد کرد و گفت: تصمیم پرزیدنت ترامپ برای اعمال تعرفه روی واردات فولاد و آلومینیوم، آمریکا را وارد یک بحران جهانی می کند و همانند «برداشتن نخستین گام برای آغاز جنگ» محسوب می شود.

وی گفت: حتی اگر این نخستین گام او برای آغاز جنگ نباشد، کشورهای دیگر هم تصمیم می گیرند این اقدام ترامپ را تلافی کنند. این دقیقا همانند نخستین ضربه در جنگ است و بسیار نگران کننده است.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در حساب توییتر خود جنگ های تجاری را خوب و پیروز شدن در این جنگ ها را آسان توصیف کرد!

دونالد ترامپ روز پنجشنبه اعلام کرد برای حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی، هفته آینده تعرفه هایی را برای واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا تعیین می کند. مقامات برخی از کشورها از جمله کانادا و برزیل از این تصمیم ترامپ انتقاد کرده و گفته اند که در صورت اعمال چنین تعرفه هایی، آنها هم مقابله به مثل خواهند کرد. برزیل و کانادا بزرگترین منابع تأمین کننده فولاد برای آمریکا محسوب می شوند.

همچنین تعدادی از اعضای حزب جمهوری خواه از جمله «پال رایان» هم به شدت از این تصمیم ترامپ انتقاد کردند. «بن ساس»، سناتور جمهوری خواه از ایالت نبراسکا هم اعلام کرد این اقدام ترامپ همانند افزایش مالیات برای خانواده های آمریکایی است.


انتهای پیام/

انتقاد برنده جایزه صلح نوبل از افزایش تعرفه‌های وارداتی آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.