سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر هفته آینده مقامات پاکستانی به واشنگتن با هدف حل اختلافات

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد مقاماتی از این وزارتخانه هفته آینده در واشنگتن در دیدار با دیپلمات‌های آمریکایی به حل اختلافات خود خواهند پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیشن، بنا به اعلام وزارت خارجه پاکستان، مقامات پاکستان و آمریکا هفته آینده در واشنگتن نشستی را برای حل و فصل اختلافات مداوم میان خود برگزار می‌کنند.

مقامات رسمی وزارت خارجه پاکستان به روزنامه نیشن اعلام کردند تهمینه جانشوا، معاون وزیر خارجه این کشور، از ششم تا هشتم ماه مارس به منظور گفتگو با مقامات آمریکا و کاهش تنش‌ها میان دو کشور و نیز دستیابی به زمینه‌های مشترک، راهی واشنگتن می‌شود.

همچنین یک مقام رسمی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: جانشوا در این سفر به منظور بهبود روابط دو جانبه، با مقامات بلند پایه آمریکا دیدار خواهد داشت.

این مقام وزارت خارجه افزود: پاکستان آماده است تا انعطاف خود را برای حفظ ائتلاف مشترک با آمریکا نشان دهد.

این سفر به دنبال آن صورت می‌گیرد که خواجه آصف، وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که پاکستان منافع خود را قربانی خواست آمریکا نمی‌کند. آصف افزود پاکستان به دنبال شکل‌دهی سیاست خارجی خود بر اساس منافع ملی کشورش است.

وزیر خارجه پاکستان همچنین اعلام کرده بود اگر آمریکا به دنبال ایجاد صلح در منطقه است، باید سیاست خود را در جنوب آسیا مورد بازنگری قرار دهد.

از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کمک‌های امنیتی به پاکستان را به حالت تعلیق درآورد، روابط دو جانبه واشنگتن و اسلام‌آباد دچار شوک شدید شده است.

رئیس جمهور آمریکا مدعی کمک 33 میلیارد دلاری به پاکستان شده است. او پاکستان را متهم کرده است که اقدامی درباره شبکه حقانی و طالبان افغانستان انجام نداده است.

تهمینه جانشوا در طول سفر خود به واشنگتن با لیزا کورتیس، معاون دستیار رئیس جمهور آمریکا و مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور مرکز و جنوب آسیا، به منظور بحث درباره بهبود روابط دو جانبه، دیدار خواهد کرد. روابط واشنگتن و اسلام‌آباد به دنبال افزایش روابط واشنگتن و دهلی نو دچار تنش شده است.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه پاکستان نیز گفت: معاون وزیر خارجه همچنین درباره نقض مداوم آتش‌بس از سوی هند در مرزهای مشترک پاکستان و هند به مقام‌های آمریکایی اطلاع رسانی می‌کند.

وی همچنین دیدگاه پاکستان در خصوص مسئله افغانستان را با مقامات آمریکایی در میان خواهد گذاشت. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.