سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد؛

فرهنگ سازی در مصرف آب

صادق پورگفت:از ظرفیت نهادهایی همچون صدا و سیما، آموزش و پرورش و روحانیت برای فرهنگ سازی در زمینه لزوم صرفه جویی در مصرف آب استفاده کردیم،

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علی جان صادق پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم،بااشاره به مصرف بالای آب در کشورگفت: با وجود اینکه منابع آب در ایران محدود است، اما سرانه مصرف آب در کشورمان بالا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود:روزانه 350 هزار متر مکعب مصرف آب مردم شهر قم است،در کشورهای پر آب،هر فرد حداکثر 110 لیتر آب مصرف می‌کند، اما اکنون سرانه مصرف یک شهروند قمی به صورت میانگین در شبانه روز 160 لیتر است.

وی ادامه داد: روز به روز بر جمعیت کشورمان افزوده می‌شود، اما منابع آب ایران کاهش پیدا می‌کند، با وجود این مصرف آب در کشورمان از جمله استان قم رو به افزایش است، طی چند سال اخیر تمام منابع آبی که امکان داشت برای این استان فراهم شد و در آینده دیگر منبع آبی وجود ندارد که برای تامین آب استان قم شناسایی شود.

صادق پور با اشاره به لزوم کاهش مصرف آب در شهر قم بیان کرد:با توجه به منابع آبی محدود در این شهر انتظار داریم که سرانه مصرف شهروندان قمی در طول یک شبانه روز به صورت میانگین به 80 لیتر برسد و این مساله مستلزم صرفه جویی شهروندان این شهر است.

وی عنوان کرد:از ظرفیت نهادهایی همچون صدا و سیما، آموزش و پرورش و روحانیت برای فرهنگ سازی در زمینه لزوم صرفه جویی در مصرف آب استفاده کردیم، به عنوان مثال برای دانش آموزان دوره ابتدایی در استان قم دوره‌های ترویجی برگزار می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان یادآورشد: طرح حامیان آب را در 520 مدرسه در استان قم برگزار کردیم و دانش آموزانی در این مدارس به عنوان حامیان آب انتخاب شدند، اقدامات فرهنگی دیگر نیز در مدارس استان قم همچون برگزاری مسابقات نقاشی و روزنامه نویسی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب داشتیم.

انتهای پیام/ح

مصرف روزانه 350 هزار متر مکعب آب در قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.