سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدی اصل خبر داد؛

۱۵ اسفند، انتخابات شورای صنفی اعضا هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی

رئیس مجمع صنفی استادان دانشگاه علامه‌ از انتخابات شورای صنفی اعضای هیئت علمی این دانشگاه در 15 اسفند خبر داد.

محمد زاهدی اصل، رئیس مجمع صنفی استادان دانشگاه علامه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص انتخابات شورای صنفی اعضا هیئت علمی  این دانشگاه گفت:  مجمع صنفی استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی تنها تشکل قانونی است که به نوعی در قالب شعبه‌ای از مجامع صنفی استادان کشور از اوایل دهه هشتاد فعالیت خود را در دانشگاه علامه طباطبائی آغاز کرده است.

وی در ادامه با تاکید به این که مجمع به عنوان نماینده اکثریت دانشگاهیان، مدافع حقوق و امور صنفی استادان بوده است به روند فعالیت های آن در مقاطع گذشته اشاره کرد و افزود: این مجمع در دوره ریاست حبیبی در دانشگاه شکل گرفت و‌ اعلام‌ موجودیت کرد اما در دوره گذشته با ایجاد محدودیت‌ها اجازه فعالیت پیدا نکردیم.

تعطیلی 6 ساله  مجمع صنفی اعضای هیئت علمی به دلیل محدودیت‌ها

دبیر مجمع صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: با شرایط وضع شده و به دلیل محدویت ها حدود 6 سال فعالیت مجمع تعطیل شد تا این‌که در تابستان سال ۹۲ تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت دانشگاه صورت گرفت و با حمایت‌های ریاست دانشگاه فعالیت مجمع از سر گرفته شد.

زاهدی با بیان این نکته که سال گذشته اولین همایش ملی استقلال دانشگاه‌ها را برگزار کردیم، تصریح کرد: از سال ۹۲ با تمام توان برای احقاق حقوق و‌ خواسته استادان تلاش کردیم. بر اساس اساسنامه‌ مجمع، همه استادان رسمی و پیمانی دانشگاه علامه طباطبائی عضو بالقوه مجمع صنفی هستند.

تمهیدات برای مشارکت استادان در  انتخابات شورای صنفی اعضا هیئت علمی

وی با دعوت از اعضای هیئت علمی برای مشارکت در این دوره از انتخابات، ادامه داد: معتقدیم استادان به عنوان گروه‌های مرجع کشور شناخته می‌شوند و دیگران از عملکردشان الگو می‌گیرند، انتظار این است همکاران عضو هیئت علمی با مشارکت در این تشکل صنفی و انتخاب اعضای آن، پویایی و فعالیت های بیشتر و دلگرمی اعضای جدید را فراهم نمایند.

 دبیر مجمع صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه  به تمهیدات در نظر گرفته برای امکان مشارکت بیشتر استادان در انتخابات اشاره کرد و گفت: به منظور امکان مشارکت بیشتر، هر عضو هیئت علمی می‌تواند نمایندگی 2 ‌نفر از همکاران را به صورت کتبی داشته باشند تا بتوانند به عنوان نماینده آن‌ها در انتخابات شرکت نماید. 

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.