سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان رتبه چهارم تصادفات در کشور/ بیشترین عامل تصادفات کرمان واژگونی خودرو است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: متاسفانه استان کرمان رتبه چهارم رشد تصادفات در کشور را به خود اختصاص داده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی  استاندار کرمان امروز در جلسه کمیسیون راه‌های استان کرمان گفت: براساس آمار و گزارشات ارائه شده بیشترین عامل تصادفات استان کرمان واژگونی است.

وی با بیان اینکه باید دلایل دقیق افزایش تصادفات استان بررسی شود افزود: آمار بیشترین تصادفات را خودروهای تولید داخل دارند.

استاندار کرمان بیان کرد: می‌توان از ظرفیت بسیج برای کنترل راه‌ها و کاهش تصادفات در استان استفاده شود.

وی تصریح کرد: اگر پلیس‌راه در کنترل راه‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه است بهتر است با استفاده از ظرفیت بسیج و مردم این ضعف را برطرف کرد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این جلسه با اشاره به وجود 31 پایگاه جمعیت هلال احمر در محورهای اصلی استان کرمان گفت: این پایگاه‌ها آمادگی دارند تا همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: از هزار حادثه‌ای که جمعیت هلال احمر ثبت کرده 650 حادثه در جاده‌ها بوده که جمعیت هلال احمر حضور پیدا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: در جاده‌هایی که پایگاه هلال احمر نداشتیم آمار فوتی‌ها نیز بیشتر است.

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان  در جلسه کمیسیون راه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۷۲ نفر تعداد فوتی راه‌های برون‌شهری استان کرمان در ۹ ماهه نخست امسال است گفت : تعداد فوتی‌های راه‌های برون‌شهری استان کرمان در مدت مشابه سال گذشته ۵۳۵ نفر بوده که آمار سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۲۵.۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد تصادفات فوتی و جرحی در ۹ ماهه نخست امسال دو هزار و ۴۹۳ فقره بوده بیان کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ افزایش داشته که ۴۲۲ فقره از این تصادفات فوتی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به وقوع دو هزار و ۵۱ فقره تصادف جرحی در ۹ ماهه نخست امسال گفت: این تصادفات نسبت به سال گذشته افزایش داشته و سه هزار و ۲۷۸ نفر در ۹ ماهه نخست امسال در تصادفات جاده‌ای مجروح شدند.

وی با بیان اینکه متاسفانه استان کرمان رتبه چهارم رشد تصادفات در کشور را به خود اختصاص داده است افزود: استان کرمان رتبه سوم کشور از نظر طول راه‌ها را دارد.

بلوردی با تاکید بر اینکه ۴۹ درصد تصادفات استان بر اثر واژگونی بوده که تصادفات ۵۰ درصد در راه‌های اصلی اتفاق افتاده است تصریح کرد: در سال ۹۶ تعداد ۴۲۲ فقره تصادف در استان انجام شده که ۲۳۸ تصادف بر اثر واژگونی خودرو‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه جاده کرمان بم با توجه به اینکه بزرگراه شده است، اما باز هم رتبه اول تصادفات در سال ۹۶ را دارد بیان کرد: ۱۳۹ فقره تصادف در این محور انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه پژو و پراید عامل بیشترین تصادفات در استان کرمان هستند افزود: پژو ۲۹ درصد و پراید ۲۴ درصد آمار تصادفات سال ۹۶ را تاکنون داشته‌اند.

انتهای پیام/ی

پراید وپژو بیشترین خودروهای تصادفی در کرمان

برچسب ها: حمل و نقل ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.