سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از خراسان رضوی؛

صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی به ۲۵ کشور دنیا انجام می‌شود

دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی از مبدا خراسان رضوی به ۲۵ کشور جهان صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۲ میلیون دلار صادرات انواع دام و طیور و کالا‌های مرتبط با این بخش با ارزش دلاری ۲۷ میلیون دلار به سایر کشور‌ها صادر شده است.
 
حامد طاهریان مقصد صادرات استان را کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ذکر کرد و افزود: این میزان کالا با ۱۲۶۳ فقره گواهی بین المللی صادره از سوی دامپزشکی استان صادر شده است.

وی، دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و افزود: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است.
وی ادامه داد: این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله‌ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر، کلیه مبادلات دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی استان از ۴ قرنطنیه مرزی، ۳ قرنطنیه بین استانی و ۴ قرنطینه داخل استانی با گواهی دامپزشکی انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام// ف. ح
کلیه مبادلات دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی استان از ۴ قرنطنیه مرزی
انجام می‌شود
برچسب ها: قرنطینه ، اخبارعلمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.