سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرزویم کسب طلای المپیک است/امیدوارم نماینده شایسته ای برای بانوان وزنه بردار زنجانی باشم

اولین بانوی وزنه بردار زنجانی به اردوی تیم ملی راه یافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ نخستین بار که وزنه‌برداری بانوان در دنیا به صورت رسمی راه‌اندازی شد، 33 سال پیش بود؛ سال 1983 میلادی برابر با 1362 شمسی که نخستین دوره رقابت‌های جهانی بانوان برگزار شد.

از آن سال تاکنون،‌ وزنه‌برداری بانوان شرایط متناقضی را تجربه کرده است،‌ به این معنا که این رشته ورزشی بسرعت پیشرفت کرد و حتی به المپیک هم رسید اما این پیشرفت پرسرعت فقط در چند کشور بود و بسیاری از کشورهای دنیا تا همین چند سال پیش با وزنه‌برداری بانوان بیگانه بودند .

رشته‌ای که بعد از انقلاب تنها در انحصار مردان بوده اما علاقه روز‌افزون بانوان به رشته‌های قدرتی از بدنسازی و پاورلیفتینگ حالا به سمت وزنه‌برداری میل کرده است.

چندی پیش علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به ضرورت توجه به ورزش بانوان، نوید راه‌اندازی وزنه‌برداری بانوان را داد و گفت : «باید این نوید را به اطلاع همه علاقه‌مندان برسانم که ورزش وزنه‌برداری بانوان احیا می‌شود. امیدوارم با حفظ ویژگی‌های ارزشی بانوان وزنه‌بردار هم بتوانند در سطح دنیا طلای المپیک را کسب کنند.»

در همین راستا نخستین دوره رکوردگیری انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان، طی دو روز 15 و 16 بهمن ماه به میزبانی تالار وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی (سالن ایرانیان) با حضور 3 بانوی زنجانی برگزار شد .

 مریم تاره بانوی با استعداد زنجانی وزنه برداری را با راه اندازی این رشته ورزشی برای بانوان کشور آغاز کرد و زیر نظر مربیان هیئت زنجان مشغول به یادگیری علمی و آکادمیک تکنیک های وزنه برداری شد تا با اراده زنانه خود دست به کار های مردانه بزند وی پس از تحمل سختی های تمرین با درخشش در رقابت های رکوردگیری ( انتخابی تیم ملی ) و ثبت رکورد مناسب به عنوان اولین بانوی وزنه بردار استان زنجان به اردوی تیم ملی راه یافت و تاریخ ساز شد .

مریم تاره اولین بانوی وزنه بردار زنجانی راه یافته به اردوی تیم ملی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت : نخستین اردوی تیم ملی وزنه برداری بانوان، همزمان با برگزاری رقابتهای جام بین المللی فجر، طی روزهای 10تا 20 اسفندماه در اهواز با حضور بنده به عنوان نماینده بانوان وزنه برداری استان زنجان برگزار می شود .

وی در رابطه با آغاز به کار فعالیت بانوان در این رشته ورزشی گفت : راه اندازی رشته وزنه برداری برای بانوان قدمی بود که توانست ثابت کند ، بانوان ایرانی هم می توانند در این رشته موفق باشند و در آینده ای نزدیک برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کنند .

تاره در رابطه با حس خود که به عنوان اولین بانوی وزنه بردار زنجانی به اردوی تیم ملی راه یافته چنین گفت : هرچیزی که به عنوان اولین باشد جای مباهات دارد و امیدوارم در آینده نیز بتوانم مایه افتخار شهر و کشورم باشم ‌.

بانوی وزنه بردار زنجانی از واکنش والدین در مقابل فعالیت خود در این رشته ورزشی ، گفت : خانوادم به علت تصورات غلطی که در رابطه با این رشته داشتند با ادامه فعالیت من در این رشته ورزشی مخالف بودند ولی باصحبت های که مربیانم با آنها داشتند و بعد از راهیابی بنده به اردوی تیم ملی اکنون مشوقین اصلی من هستند .

وی آرزو های ورزشی خود را چنین عنوان کرد : مسلما سقف آرزوی همه ورزشکاران طلای المپیک است و من هم ازاین قاعده مستثنی نیستم و تلاش خود را ادامه می دهم تا به این هدف برسم .

مریم تاره در پایان از مسئولین هیئت وزنه برداری زنجان به سبب فراهم نمودن شرایط آموزش و تمرین خود تشکر کرد و ادامه داد : از خانواده و تمام کسانی که برای موفقیت بنده تلاش می کنند سپاسگزارم و امیدوارم نماینده شایسته ای برای بانوان وزنه بردار زنجانی باشم .

انتهای پیام/ن

بانوی زنجانی در اردوی تیم ملی وزنه برداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.