سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه کتاب، ویترین فرهنگی

مشاور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب چکیده‌ای از رویداد‌های فرهنگی هر استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ داریوش رضوانی مشاور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب قزوین افزود: نمایشگاه کتاب حاصل یک فرایند پیچیده و گسترده است که با همفکری و همدلی اسان می‌شود.

مشاور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر سرانه مطالعه در ایران بین ۷ تا ۴۵ دقیقه است که به دنبال افزایش ان هستیم

وی اظهار داشت: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه بیشتر به شهرستان هاست و در این امر با جدیت کار خواهیم کرد.

رضوانی ادامه داد: به ناشران بزرگ گفته ایم اگر در شهرستان‌ها شرکت نکنید حق شرکت در نمایشگاه کتاب تهران را هم نخواهید داشت.

وی با توجه به طرح‌های حمایتی برای بالا بردن فرهنگ مطالعه افزود: به کتاب فروشی‌های بزرگ در شهرستان‌ها تسهیلات راه اندازی داده می‌شود.

رضوانی ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های حمایتی طرح‌های عیدانه، بهارانه و زمستانه است که از خرید و فروش کتاب‌ها حمایت می کنیم.

مشاور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت:: اگر نیاز باشد طرح افزایش بن کتاب را هم در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی با توجه به حذف پیک نوروزی گفت: اماده‌ی ارائه‌ی محتوا به آموزش و پرورش هستیم.

رضوانی با اشاره به پایتخت خوشنویسی بودن قزوین هم افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شهر در رقابت برای دریافت عنوان پایتخت کتاب هستند.

انتهای پیام/

برپایی نمایشگاه کتاب قزوین

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.