سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت در بازار نیویورک

بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدیت (دابلیو. تی. آی) در پایان معاملات روز جمعه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین شاخص نیویورک (وست تگزاس اینترمدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفتی که در ‏‏آمریکا ‏مصرف می‌شود به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، نایمکس، ‏برای تحویل ‏در ماه آوریل با ۲۶ سنت افزایش به ۶۱ دلار و ۲۵ سنت رسید که کاهش سه ممیز شش دهم درصدی را طی یک هفته نشان می‌دهد.

همچنین در بازار لندن بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با ۵۴ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز گذشته به ۶۴ دلار و ۳۷ سنت رسید که این شاخص نفتی نیز کاهش چهار درصدی را طی یک هفته نشان می‌دهد.

رابرت یاگر، ‏کارشناس ‏شرکت خدمات مالی و ‏بانکداری ‏‏میزوهو‏Mizuho Securities USA‏ ‏‏آمریکا ‏ که ‏‏اطلاعات ‏و تحلیل‌های ‏لازم ‏در خصوص مسائل نفتی ‏و ‏‏انرژی را نیز ارائه ‏می‌کند، ‏‏دراین باره ‏می‌گوید: بخشی از این افزایش مربوط به کاهش ارزش دلار در برابر دیگر ارزهاست.

با توجه به آنکه نفت به دلار تعیین قیمت و خرید و فروش می‌شود کاهش ارزش دلار باعث می‌شود سرمایه گذاران دارای ارز‌های دیگر به جز دلار، برای خرید آن ‏تشویق شوند. چون در این حالت خرید نفت برای آن‌ها ارزانتر تمام می ‏شود و این زمینه را برای افزایش قیمت فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

افزایش قیمت نفت خام آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.