سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر توسعه و تعمیق روابط ایران و بوسنی در دیدار وزرای خارجه دو کشور

محمدجواد ظریف با وزیر خارجه بوسنی و هرزگووین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظریف و ایگور سرناداک وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین در دور دوم گفتگو‌های خود ضمن مرور و بررسی آخرین تحولات روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها و سطوح تاکید کردند.

تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و لزوم همکاری نزدیک‌تر دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین المللی از دیگر محور‌های گفتگو‌ها در این دیدار بود.

لزوم مبارزه با تروریست‌ها و افراط گرایان به عنوان یک تهدید مشترک برای تمامی مناطق جهان و تاکید بر همکاری‌های دو کشور در این زمینه، تقویت گردشگری و ارتباطات مردمی و نیز تسهیلات روادیدی برای تجار و کارآفرینان دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که توسط دو مقام مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه بوسنی درباره دیدار خود با ظریف گفت: ما امروز در راستای گسترش روابط اقتصادی بر دو نکته تاکید کردیم؛ اولی موضوع لغو روادید و دومی حذف واسطه از روابط پولی، مالی و برقراری امکان تبادل مالی مستقیم.

وی ادامه داد: حوزه گردشگری حوزه بسیار مهمی برای همکاری میان دو کشور است که درباره آن گفت و گو کردیم، ما همچنین در بحث تروریسم و افراط گرایی و لزوم مقابله با این پدیده شوم صحبت کردیم.

ظریف نیز درباره دیدار با وزیر خارجه بوسنی گفت: بسیار خوشحالم که همراه با هیات بلند پایه اقتصادی پس از 25 سال به شهر زیبای سارایوو آمدم. خوشحالم که امروز یک سارایووی در صلح و آرامش را مشاهده می‌کنم.

وی افزود: من امروز پیام دوستی مردم ایران به مردم بوسنی را به شما اعلام می‌کنم.

وزیر خارجه کشورمان بیان کرد: هم اکنون اعضای اتاق های بازرگاتی دو کشور مشغول گفت و گو و مذاکره هستند و توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور حتما به نفع مردم ایران و بوسنی خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که امروز هم از اعضای شورای ریاست جمهوری و هم از وزیر امور خارجه بوسنی این اطمینان رو حاصل کردم که در زمینه توسعه روابط امکان حل موانع فراهم است.

وی بیان کرد: بسیار خوشحالیم که مشورت های سیاسی مرتب میان دو کشور دوباره برقرار خواهد شد تا بتوانیم درباره مشاغل منطقه ای از جمله مقابله با افراط و تروریسم که ارتباطی به هیچ دینی ندارد تبادل نظر کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ظریف ، وزارت خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.