سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتاح در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کمیته امداد جای حقوق‌ بگیران نیست/ پایه‌های انقلاب بر دوش محرومان است/ افراد تحت پوشش کمیته امداد در فتنه اخیر در کشور حضور نداشتند

رئیس کمیه امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد مبتنی بر منظومه فکری امام راحل است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز فتاح رئیس کمیه امداد امام خمینی(ره) در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان اولین نهاد مقدس در نظام اسلامی با فرمان بنیان گذار نظام یعنی امام راحل است.

فتاح تصریح کرد: در فتنه 2 ماه گذشته در کشور به فضل الهی و با پیگیری جدی دریافتیم که حتی یک نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در اغتشاشات حضور نداشتند و این لطف خدا بر جامعه هدف ما است.

وی با اشاره به سخنان امام راحل بیان کرد: ایشان در سال‌های گذشته خطاب به اعضای شورای نگهبان گفته‌ بودند که شما بیایید احکام الهی را اجرا کنید چرا که این وظیفه شماست بنابراین از این طریق درمی‌یابیم که در منظر امام، مستضعفان انسان‌های با شرافتی هستند، زیاده ‌خواهی و کم‌توجهی دیگران فقر را به آنان تحمیل کرده است.

 فتاح با بیان اینکه پایه‌های انقلاب بر دوش محرومان است، گفت: فقرا گردانندگان و برپا‌دارندگان واقعه انقلاب ما هستند و امام راحل خود را از این قشر می‌دانست و همواره یک تار موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان ترجیح می‌داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: تورم، رکود، تحریم‌ها، سیاست‌های نادرست اقتصادی و اجتماعی و در مواردی نیز سوء مدیریت برخی از مدیران سبب شد تا علی‌رغم همه موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان اخیر، حجم و وسعت فقر در کشور افزوده شود.

وی با اشاره به دلایل افزایش فقر در کشور بیان کرد: مهاجرت‌های بی‌رویه، تصادفات جاده‌ای و برخی از سیاست‌های نادرست بر شدت فقر و محرومیت در کشور افزوده است و اگر در برخی از بانک‌ها، مسئله ربا مطرح باشد آنجا گلوگاه تولید فقر خواهد بود.

 فتاح ادامه داد: زندگی اشرافی برخی از مسئولان در ارکان نظام اسلامی و نگاه به بیرون مرزها به جای اتکا به توان داخلی، باعث تولید فقر می‌شود و این مسئله به نهادهای حمایتی سرازیر می‌شود که تکلیف ما در این میان مداوای پیامد‌های فقر به ویژه در خانواده‌‌ها است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه کمیته امداد جای حقوق‌ بگیران نیست، گفت: درمان اصلی و ریشه‌ای فقر و محرومیت در گرو رشد اقتصادی کشور است که با مدل اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، محقق می‌شود.

وی اذعان کرد: اکنون 5 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که این میزان سوای افراد خیریه و سازمان‌های بهزیستی حساب می‌شوند و این حجم زیبنده انقلاب اسلامی نیست و با شعار عدالت نظام فاصله دارد. 

فتاح افزود: تعداد خانواده‌های تحت پوشش نسبت به دو سال گذشته حداقل با کاهش 200هزار خانوار مواجه است و اکنون به ترتیب 170 هزار، 42هزار و 70هزار نفر یتیم، بیماران صعب‌العلاج و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند و حدود 30هزار خانوار نیز تحت پوشش ما هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: فقر را مانند دشمن باید از آب و خاکران مقابله با فقر مقابله‌ای مانند سال‌های دفاع مقدس را می‌خواهد.

وی با بیان اینکه ماموریت کمیته امداد در کشور وحدت‌آفرینی است، گفت: این کمیته رنگ، قوم و زبان نمی‌شناسد و خط کشی و جناح‌بندی‌های سیاسی جزو خطوط قرمز کمیته امداد است و باید با شفاف‌سازی و ارائه خدمات سریع روز به روز به این اعتماد مردمی اضافه کنیم.

فتاح اذعان کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری نسبت به سال ۹۷ در همه سر فصل‌ها اعتماد مردم به کمیته امداد ۳۰ درصد افزوده شده است و امانت‌دار مردم فهیم ایران اسلامی هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: کمک به معیشت درمان، تهیه جهیزیه، تحصیل فرزندان و رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال از اقدامات کمیته امداد است، همچنین در سال جاری ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان صرف کمک به معیشت خانوار‌های تحت پوشش کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ۴۰۰،۴۰۰، ۱۵۰، ۹۰، ۸۰ و ۲۰۰ میلیارد تومان به ترتیب صرف درمان، مسکن، تهیه جهیزیه، تحصیل، تغذیه کودکان و بیمه اجتماعی صرف شده است و بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در طرح اکران جمع‌آوری شده و هزینه می‌شود.

فتاح افزود: ۴۰۰ میلیارد از خود کمیته برای اشتغال به آنان هزینه می‌شود از ابتدای سال جاری تا کنون مستمری ماهانه مددجویان تحت پوشش بیش از سه برابر شده است، همچنین با پیگیری کمیته امداد، مصوبه مجلس و کمک دولت و برابر بودجه سال آتی حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای رفع مطلق پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اذعان داشت:حاکم بودن نگاه شرعی در همه امور کمیته امداد پیگیری می‌شود و جامعه کمیته امداد همگام با نظام اسلامی حرکت کردند.

وی تصریح کرد: توسعه طرح اکران و تغییر رویه پرداخت‌های الکترونیکی سبب شد تا روش دیگری برای احسان مردم به دست نیازمندان انتخاب شود.

فتاح در پایان بیان کرد: اقتصاد و انفاق مطابق با سیاست قرآنی و روایت ائمه مانند صدقه و زکات فقر را از بین می‌برد و ما این روش را در نظام اسلامی دنبال می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
به فکر نیازمندان باشید خواهشمندم
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
به فکر نیازمندان باشید خواهشمندم
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
من تحث پوشش هستم حقوقم خیلی کمه ماهی 700 میگیرم توروخدا حقوق مارا اضافه کنید
ناشناس
۰۵:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
توروخدا به ما فقرا هم رسیدگی کنید به خدا با این همه مشکلات چیکار کنیم ؟حقوقم ماهی 1تومنه
ناشناس
۰۵:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
توروخدا به ما فقرا هم رسیدگی کنید به خدا با این همه مشکلات چیکار کنیم ؟حقوقم ماهی 1تومنه
کاظم زاده
۲۱:۳۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
عیدی مددجویان تحت پوشش کی پرداخت میشه
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
باید به محرومان و نیازمندان بیشتر رسیدگی کرد
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
از مسئولان وخواهشمندم به ما محرومان هم رسیدگی کنند
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
چطور میشه عضو مددجویان تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیریم
یاقوتی
۲۱:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
با سلام احکام و دریافتی کارمندان کمیته امداد از خیلی از ادارات دیگر ،حتی آموزش و پرورش کمتر است.
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
پدر من یه کشاورز از کار افتاده اس که هشتاد سالشه و چهار پسر و دختر دم بخت داره پارسال فقط به بهانه اینکه ایشون دو پسر دارن و میتونن خرج خونه رو تامین کنن، ما رو تحت پوشش خارج کردن شما بگید منی که ۳۲ سالمه و هنوز پول ندارم ازدواج کنم چجوری خرج خونه رو بدم
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
وام های خود اشتغالی تا سقف چقد پرداخت میشه
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
همه مردم و مسئولین باید با کمک هم فقر را در کشور ریشه کن کنند
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
عیدی زنان سرپرست خانوار هنوز واریز نشده؟
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
همه مردم و مسئولین باید با کمک هم فقر را در کشور ریشه کن کنند
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
لطفا مستمری مددجویان را از حساب یارانشون جدا کنید
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
به بحث کار آفرینی مددجویان کمیته امداد رسیدگی کنید
پناهی
۱۵:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
به نام خدا در بعضی از مناطق محروم و روستایی استان لرستان به حصوص بخش پاپی خرم اباد و بخش زز و ماهرو الیگودز افراد بیکار و مستضعفی داریم تهت حمایت هیچ نهادی نیستند ودر فقر مطلق زندگی می کنند بعضی از این افراد به خاطر در اوردن لقمه نان بیشتر وقت ها اواره شهر ها

حمایت های کمیته امداد هم برای کسانی است که یا بیمار واز کار افتاده یا بی سرپرست باشد
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
عیدی مددجویان کی واریز میشه ؟
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
خسته نباشی خادم محرومان.
A
۱۴:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
اقای رییس یه سری به احکام و دریافتی پرسنل کمیته امداد برنید.انها برا خدمت اومدن نه برای گرفتن وام و هر چی میتونند
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
من کارمند این ارگان نیستم ولی شما کاملا قضاوت نادرستی دارید و خبر از خدمت کارمندان این نهاد ندارید که شبانه روزی به محرومان کمک می کنند ۰
انصاف داشته باشید
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
عجب