سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی دیگر به شهرآورد 86 / ترس و شجاعت،برانکو وشفر

تیم فوتبال استقلال تهران موفق شد با نتیجه یک بر صفر مقابل پرسپولیس در دربی 86 پایتخت پیروز شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دربی 86 با تمام خوبی و بدی هایش به پایان رسید و استقلال توانست با پیرمرد آلمانی یک بر صفر پیروز شود و در 16 امتیازی صدرجدول قرار بگیرد. تک گل آبی پوشان را وریا غفوری در دقیقه 44 به ثمر رساند.

حالا برای مرور شهرآورد 86، برمی گردیم به نشست خبری مربیان در روز چهارشنبه که سرمربیان 2 تیم در نشست خبری پیش از بازی عنوان کردند، هر چند بازی سختی مقابل حریف در دربی داریم اما نتیجه این بازی برای مان مهم نیست و برانکو گفت: به قهرمانی تیمم در لیگ فکر می کنم و شفر هم بیان کرد تمرکزش روی لیگ قهرمانان آسیا و ستاره سوم استقلالی ها است. اما آنها می دانستند این شهرآورد چه قدر برای هواداران سرخابی ها مهم است، طرفدارانی که از دورترین شهرها و روستاها به استادیوم آزادی می آمدند و در شب پیش از بازی، بدون امکانات و با کری خواندن برای حریف، شب را صبح می کردند و آماده بازی می شدند.

در شب پیش از بازی، مهرداد میناوند، مهران غفوریان و مدیران پرسپولیس به اردوی این تیم و مسئولان تیم استقلال هم به هتل محل استقرار آبی پوشان رفتند تا با روحیه و قول پاداش، آنها را برای پیروزی در شهرآورد شارژ کنند. سرانجام صبح پنج شنبه 10 اسفند، درب های ورزشگاه آزادی روی هواداران باز شد و تا ساعت 11 صبح، قسمت جایگاه و روبریو جایگاه ورزشگاه آزادی پر از هوادار و 2 ساعت هم پیش از بازی هم تمامی استادیوم پر از طرفداران آبی و قرمز شده بود. حتی شرکت مترو  هم پیش از ساعت 13 اعلام کرد ورزشگاه پر است و  قطار در ایستگاه ورزشگاه آزادی توقف نخواهد کرد.حالا چطور می شود 5 تا 10 هزار هوادار بلیت داشته باشند و نتوانند به داخل استادیوم بروند  و آنگاه ورزشگاه پر است، جوابش باشد با مسئولان سازمان لیگ و ...!

سرانجام با سوت علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال کشورمان دربی آغاز شد. استقلالی ها در نیمه نخست عالی بودند و مزد  زحمت شان را در دقیقه 44 را با ضربه وریا غفوری گرفتند اما در نیمه دوم آبی پوشان عقب کشیدند و پرسپولیس با پاس های بلند در صدد گلزنی بود اما دفاع بی نقص آبی پوشان و جنگندگی هافبک های این تیم سبب شد تا شاگردان پروفسور به گل نرسند و هوادارهای این تیم هر چند شانس زیادی برای قهرمانی دارند اما با چشمانی اشکبار و ناراحت استادیوم آزادی را ترک کردند.

ترس برانکو از شفر

سرمربی سرخپوشان که توانست با عملکرد فوق العاده در لیگ و آسیا از محبوبیت بالایی در ایران برخورد دار شود، تیمش را مانند گذشته با سیستم 4-2-3-1 روانه میدان نکرد و با تغییر سیستم و خارج کردن گادوین منشا و آوردن یک هافبک دیگر ( بشار رسن ) در صدد بود تا در جنگ میانه میدان پیروز شود و بتواند برد را بدست آورد که شفر به خوبی موفق شد این مربی را آنالیز کند و پیروز شهرآورد 86 شود. همچنین دیگر نکات مبهم ترکیب پرسپولیس، حضور محسن ربیع خواه، نبود صادق محرمی و بازی گرفتن اشتباه برانکو از وحید امیری بود. 90 درصد هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند، ربیع خواه در زمان حضور احمد نوراللهی نباید بازی کند و آنها معتقد هستند باید از ابتدا این بازیکن روی نیمکت قرار می گرفت و به جای آن ماهینی در پست هافبک دفاعی یا نوراللهی در میانه میدان بازی می کرد و صادق محرمی دفاع راست بود تا او روی سرعت و سانترهای زیبایش بتواند برای پرسپولیس خلق موقعیت کند که با ترس برانکو از شفر، ترکیب پرسپولیس با حضور یک مهاجم کمتر تدافعی تر شد  و آنها در پایان 90 دقیقه شکست خوردند.

همچنین وحید امیری هم که به عنوان مهاجم بازی می کرد موفق نشد از پس وظایف محوله برآید و بخصوص در نیمه اول و زمانی که به عنوان بازیکن بین خط بازی می‌کرد، نمایش امیدوار‌کننده‌ای از خود نشان نداد اما در نیمه دوم با تغییر پست و حضور در جای همیشگی موثرتر بازی کرد. البته برانکو قصد داشت از امیری برای کم کردن برتری عددی استقلال استفاده کند که در این مورد توفیق چندانی نداشت و نقش سرعتی امیری را از بین برد.

چالش برانکو با محسن مسلمان

پرسپولیس و برانکو حالا با یک چالش جدی روبه‌ رو هستند، بسیاری از هواداران از دقیقه 65 یک صدا محسن مسلمان را تشویق می کردند اما برانکو به آنها اهمیت نداد و صادق محرمی، گادوین منشا و احمد نوراللهی را بازی داد تا همچنان چالش این 2 بازیکن و مربی بیشتر از قبل شود. لجبازی‌های اخیر برانکو با محسن مسلمان تبدیل به نقطه ضعف پرسپولیس شده است و به طور قطع تنها راز مشکل این 2 در سینه برانکو و محسن مسلمان محفوظ است و حتی هافبک سرخپوشان در اظهار نظر جنجالی گفت: من ممنوع المصاحبه نیستم، ممنوع البازی هستم.

استقلال با شفر رویایی شد

زمانیکه پیرمرد آلمانی به ایران آمد، تنها برخی هواداران آبی پوش به او اعتقاد داشتند و دیگران هم او را پیر می دانستند و معتقد بودند استقلال با او نتیجه نمی گیرد. آبی پوشان پس از عقد قرارداد با شفر، مقابل فولاد مساوی کردند، از پرسپولیس شکست خوردند و سپس مقابل نفت به پیروزی 2 بر صفر رسیدند تا روند بردهای پرافتخارترین تیم ایران در آسیا آغاز شود.

استقلال پیش از حضور وینفرد شفر و در زمان منصوریان، به شدت از لحاظ شخصیتی دچار افت شده بود و نتایج خوبی نمی گرفت اما اکنون و پس از صعود 9 پله ای در جدول، انگیزه و شوق هم به هواداران و بازیکنان این تیم بازگشته و حالا با انتقام از پرسپولیس و سومی در جدول لیگ، تلاش می کنند تا مقابل العین هم بتوانند شگفتی خلق کنند و انتقام 6 بر یک را بگیرند.

بدون شک شفر باعث احیای غرور از دست رفته هواداران استقلال شده و آنها امیدوارند همین روند ادامه داشته باشد و بتوانند با نائب قهرمانی در لیگ، قهرمانی در جام حذفی هم کسب کنند و در رقابت های آسیایی هم آبرومندانه حضور یابند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
کاظم یوسفی بواناتی اصل
۱۶:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
دقیقا ویقینا همین طوره وقتی که شفربه ایران اومدوشنیدکه بعضیابهش گفتندککه پیره جواب داده بود آخرکارمعلوم میشه ومن ازهرجوونی که بگی بهتروبیشترتوانایی دارم
کاظم یوسفی بواناتی اصل
۱۶:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
دقیقا ویقینا همین طوره وقتی که شفربه ایران اومدوشنیدکه بعضیابهش گفتندککه پیره جواب داده بود آخرکارمعلوم میشه ومن ازهرجوونی که بگی بهتروبیشترتوانایی دارم
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
شش تاییی ها چطورین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
شش تاییی ها چطورین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماها
۱۱:۳۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
الان بیشترین بحث کارشناسان فوتبالی روی این موضوع هست که تعدادی از این کارشناسان میگن پرسپولیس حتی یک شوت به چارچوب نداشت ولی تعدادی دیگر از کارشناسان عنوان کرده اند که یه توپ پرسپولیسی ها از فاصلی هشت متری دروازه عبور کرده پس میشه یک نصف ضربه به چارچوب به حسابش آورد.
کاظم
۰۱:۱۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
6 تاییها........فقط پرسپولیس
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
استقلال فقط
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
بازی دلچسبی نبود
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
استقلال سرور همه تونه
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
یه روزی همین پرسپولیس را همچون دربی قبل دور سرتون می کنیم .
6 تایی های زلزله و العین
علی
۱۶:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
نیمه دوم هم استقلال بخاطر خطاهایی که داور بی مورد برای پرسپولیس گرفت و خطاهای پرسپولیس رو روی تیام نادیده گرفت عقب کشید
حسین
۰۲:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
دقیقا
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
تیمی که قهرمانیش مسجل شده نیاز برد دربی نداره درحال حاضر سرور همه تیماست خواستیم روحیه بدیم ....شما یاروی زمین افتاده بودید یا اتوبوسی دفاع کردید بریدخدارا شاکرباشید که تیرهای دروازه شمارانجات داد وگرنه .......
حسین
۰۲:۳۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
داداش شما اصن بازی رو دیدی نظر میدی ؟؟؟ پرسپولیی به دروازه نزدیکم نشد .یه شوت تو چارچوب نداشت ، تیر دروازه !؟؟!؟!؟
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
استقلال نیمه دوم را اتوبوسی دفاع میکرد انگار ترمینال زده بودن
علی ایرانپاک
۱۵:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
یا حق؛
با کمال تاسف باید نقد اساسی به شیوه بسیار بسیار محتاطانه آقای برانکو ایوانکوویچ وارد کرد
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
اینا همواره لنگی بودند
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
همینه استقلال همیشه قهرمان ✌
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
دمت گرم با این گزارش زیابیی که دادی
کاش همه ی گزارشاتون همینجوری بی طرفانه و منصفانه باشه
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
اختیار داری اینا همیشه لنگی بودن خودشونو اثبات کردن