سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برترین‌های المپیاد فرش دستباف ایران در کاشان معرفی شدند

مراسم پايانى دوازدهمین دوره از المپیاد ملی فرش دستباف ایران در آیینی با معرفی برترین‌ها در دانشگاه کاشان به کار خود پایان داد.

رییس پژوهشکده فرش ایران در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این المپیاد علمی و مهارتی فرش دستباف کشور به میزبانی دانشگاه کاشان و به مدت سه روز (8 تا 10 اسفند) در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در گرایش‌های مرمت»، رنگرزی، «بافت" و "طراحی" فرش در این دانشگاه برگزار شد.
دکتر احمد اکبری، افزود: 155 دانش‌آموز و دانشجوی رشته‌ فرش از 20 استان کشور معرفی شدند که 141 نفر آن‌ها در این المپیاد رقابت کردند.

وی، بابیان اینکه دانش‌آموزان راه‌یافته به مرحله کشوری در سه بخش طراحی، بافت و رنگرزی و دانشجویان راه‌یافته علاوه بر این سه بخش در بخش مرمت فرش با یکدیگر رقابت کردند افزود: 71 نفر از شرکت‌کنندگان دانش‌آموز و 84 نفر دانشجو هستند که هیئت‌داوران 21 نفر از آن‌ها را به‌عنوان افراد برگزیده انتخاب کرده‌اند.

نفرات برتر بخش دانش‌آموزی با گرایش بافت

به‌گفته‌وی، سحر بنیاد امام قلی از خراسان رضوی، شیرین شیخ مظفری از کرمان و زینب محمدی از اصفهان به ترتیب نفرات اول تا سوم بخش دانش‌آموزی المپیاد با گرایش بافت هستند.

نفرات برتر بخش دانش‌آموزی با گرایش رنگرزی

رییس پژوهشکده فرش ایران، افزود: رتبه‌های اول تا سوم گرایش رنگرزی در بخش دانش‌آموزی نیز به ترتیب به فاطمه سلیمانی از اصفهان، نازیلا نوری از اصفهان و ملیکا سلیمانی دهقان از تهران رسید.

نفرات برتر بخش دانش‌آموزی با گرایش طراحی

دکتر اکبری، زهرا تقی پور از خراسان رضوی، زهرا واعظی از خراسان رضوی آزاده تاج پور از خراسان رضوی نیز نفرات اول تا سوم بخش دانش‌آموزی با گرایش طراحی هستند.

نفرات برتر بخش دانشجویی با گرایش بافت

وی، تصریح کرد: سوسن شجاعی کاریزکی از تهران رتبه اول بخش دانشجویی گرایش بافت را کسب کرد و اکرم ناصر پور از اصفهان و مبارکه پزشکی از خراسان رضوی نیز موفق به دریافت رتبه‌های دوم و سوم این المپیاد شدند.

نفرات برتر بخش دانشجویی با گرایش رنگرزی

به‌گفته‌وی، شبنم تخت کوسه از اصفهان، مژگان یونسی از فارس و حمیده سلطانی قدیم از آذربایجان شرقی نیز از نفرات اول تا سوم بخش دانشجویی با گرایش رنگرزی معرفی شدند.

نفرات برتر بخش دانشجویی با گرایش طراحی

دکتر اکبری، اظهارداشت: رتبه‌های اول تا سوم بخش دانشجویی با گرایش طراحی نیز به مرضیه زمانی فرادنبه از چهارمحال و بختیاری، فائزه عسگری از کرمان و میلاد بهمنی از آذربایجان شرقی رسید.

نفرات برتر بخش دانشجویی با گرایش مرمت

وی، یادآور شد: زهرا قربانی فر از تهران، نگین قاسمی از تهران و طاهره زارع از فارس نفرات اول تا سوم بخش دانشجویی با گرایش مرمت انتخاب شدند.

به‌گفته‌وی، آیین پایانی دوازدهمین المپیاد فرش دستباف ایران به میزبانی دانشگاه کاشان همراه با رونمایی از لوح ثبت جهانی فرش دستباف کاشان با حضور حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزارشد.

شایان ذکر است: دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور دیروز با حضور خاسرافیل احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، معاون استاندار و فرماندار کاشان، رئیس دانشگاه پروفسور عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان، دکتر احمد اکبری رئیس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان، دکتر امیرحسین چیت‌سازیان رئیس انجمن علمی فرش ایران و سایر مسئولان و مدیران این دانشگاه و مرتبط با هنر صنعت فرش برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.