سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدنصیحت میان بزرگترها و جوانان رواج پیدا کند

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عدالت در جامعه موجب افزایش امید و انگیزه می‌شود و خشونت را کم می‌کند، باید نصیحت و بیم‌دهی در جامعه و در میان جوانان و بزرگتر‌ها رواج پیدا کرده و قران کریم نیز بر این مورد تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در آیین اختتامیه همایش پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکار‌ها در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت : تعاون علمی و فکری و اندیش ورزی از بارزترین مصادیق تعاون است و در رتبه بندی تعاون باید بدانیم که بالاترین رتبه را شهیدان دارند.

وی بیان کرد: این تعاون و همکاری را مدیون کسانی می‌دانیم که جان خود را در راه دین و کشورشان فدا کردند تا ما بتوانیم در فضای امن و آرام به پیشرفت برسیم.

حجت الاسلام علیمرادی با بیان اینکه تنها منبعی که بیش از همه انسان را شناخته و مسائل مربوط به آن را معرفی کرده، قرآن کریم است، گفت: قرآن کریم انسان‌ها را از هم جدا نمی‌کند و به موارد مختلف از جمله اعتقادات، توحید، معاد، اخلاقیات می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه خشونت مسئله بسیار پیچیده‌ای است، ابراز داشت: نباید برای رفع آن جزیره‌ای و از هم گسسته عمل کنیم، بلکه باید همه اجزا و ارکان جامعه در کنار هم قرار گیرند و با این رویکرد رو به جلو رفته و جامعه را نجات ببخشیم.

وی نقش خانواده را در پیشگیری از خشونت بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: قرآن کریم همواره به خانواده‌ها تذکر می‌دهد که مواظب فرزندان خود باشید و آن‌ها را با اخلاق تربیت کنید.

حجت الاسلام علیمرادی یکی دیگر از جنبه‌های مبارزه با خشونت را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: امر به معروف نیز در قرآن کریم به صورت پررنگ تاکید شده و باید طبق آموزه‌های قرآن کریم، بدانیم که همه مسلمانان با هم فامیل هستند و باید مواظب یکدیگر باشند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: فضای ذکر و یاد خداوند در قرآن که بارزترین آن نماز است باید در جامعه حاکم باشد در همه حوزه‌ها باید قسط و عدل در جامعه حاکم باشد.

 در پایان این مراسم بنا به رای هیات داوران، برگزیدگان و برندگان جشنواره معرفی و با حضور مسئولان کشوری و استانی مورد تقدیر قرار گرفتند

انتهای پیام/ی

عدالت موجب افزایش انگیزه‌ها و کاهش خشونت می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.