سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه دوم آذربایجان شرقی در صدور پروانه های بهره برداری

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی از رتبه دوم آذربایجان شرقی در صدور پروانه های بهره برداری خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی جهانگیری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی در جمع مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر تعداد صدور پروانه های بهره برداری رتبه دوم و از نظر سرمایه گذاری رتبه چهارم کشور را دارد، خاطرنشان کرد: دستیابی به آمار واقعی مبنای برنامه ریزی های کلان استانی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت سه هزار و 355 واحد تولیدی در استان، گفت: شفاف سازی و دقت عمل در ارائه آمار واقعی زمینه ساز توسعه است.

وی با اشاره به اینکه طرح پایش برای اولین بار در کشور طی سال گذشته و جاری اجرایی شد، گفت: این طرح از مهمترین برنامه های اجرایی در خصوص شناسایی واحدهای فعال و غیرفعال و تولیدکنندگان واقعی بود و منجر به احصاء آمار دقیق و به روز از تولیدکنندگان شد.

جهانگیری اضافه کرد: همین موضوع در اختصاص منابع و زیرساخت هایی نظیر آب، برق و گاز و همچنین تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی بسیار موثر بود.

وی با بیان این که حرکت با برنامه و قانونمند در جهات مختلف اقتصادی امری ضروری است، حساسیت در انجام مسئولیت ها و رفع موانع تولید به منظور ایجاد اشتغال پایدار و ارتقاء جایگاه استان را خواستار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به جایگاه استان در صنایع مختلف اظهارکرد: به همت مدیران واحدهای تولیدی و مسئولان استانی امروز شاهد موفقیت های صنعتی هستیم و موفق به کسب رتبه نخست در تولید شیشه و رتبه دوم در تولید فولاد کشور شده ایم.

حسین نجاتی اعلام کرد: مدیران واحدهای صنعتی علاوه بر بهره مندی از تسهیلات بازسازی و توسعه، مواداولیه و نوسازی ماشین آلات تولیدکنندگان می توانند از معافیت های گمرکی ورود ماشین آلات نیز استفاده کنند.

 

انتهای پیام/ش

فعالیت سه هزار و 355 واحد تولیدی در استان آذربایجان شرقی

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.