سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو هزار نفر در استان قزوین به بیماری‌های خاص مبتلا هستند

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: دو هزار و ۵ نفر در استان به بیماری‌های خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، نارسایی کلیه و ام اس مبتلا هستند، که این آمار غیر از بیماران سرطانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه کمیته بیماری‌های خاص استان افزود: تعداد بیماران سرطانی هم هزار و ۲۲۱ نفر گزارش شده است.

بیدخام، حمایت‌های درمانی، دارویی، اشتغال، بیمه، فراهم آوردن شرایط تحصیلی و هر گونه کمک‌های حمایتی دیگر که کمک حال این قشر باشد را در دستور کار این کمیته برشمرد و توجه جدی برای حل مشکلات بیماران خاص و اهتمام ویژه دراین زمینه را خواستار شد.

وی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت‌های استان به ویژه خیران برای حل مشکلات این بیماران بهره برد.

وی با اشاره به اشتغال بیماران خاص گفت: از آنجا که تعداد قابل توجهی از بیماران خاص از اقشار ضعیف جامعه هستند، فراهم کردن شرایط اشتغال برای آنان ضروری است چرا که اشتغال این بیماران علاوه بر آنکه مشکل معیشتی آنان را تاحدودی حل می‌کند باعث افزایش امید به زندگی در آنان نیز می‌شود.

در پایان این نشست مقرر شد انجمن بیماری‌های خاص استان، بیماران زیر پوشش خود را در سایت طرح حمایت از مشاغل خانگی به آدرس: mashaghelkhanegi.ir ثبت نام و پس از طی مراحل قانونی برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

انتهای پیام/

جلسه کمیته بیماری‌های خاص در قزوین

برچسب ها: استانداری ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.