سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان آذربایجانشرقی نقش ویژه ای در خدمات و صنعت کشور دارد

معاون روابط کار وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی کشور گفت : استان آذربایجانشرقی در حوزه خدمات و صنعت کشور نقش ویژه ای دارد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عیسی منصوری ،معاون روابط کار وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کشور در ششمین جلسه کار گروه تخصصی اشتغال و توانمند سازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت : برای صدور مجوز از مسئولین مربوطه خواستاریم برای کار آفرینان بهانه تراشی نکنند و در این مورد با صدور مجوزهای لازم کار را برای مردم تسهیل کنند .

وی افزود : امسال یک برنامه اشتغال عام را در دستور کار قرار دادیم که پس از تصویب در دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به فعالان و کارگزاران امر ابلاغ شد؛ همچنین یک برنامه خاص اشتغال نیز تحت عنوان «برنامه حمایت از توسعه و اشتغال مناطق روستایی و عشایری» در دستور کار است.

منصوری تصریح کرد : بُعد دیگر برنامه اشتغال فراگیر، توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر ظرفیت های هر استان در سطح ملی و روستایی است که این ظرفیت ها تحت عنوان رسته های پراشتغال شناسایی و ابلاغ شده است.

دراین جلسه حسینی ،مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت : در حوزه مشاغل خانگی سهم استان آذربایجانشرقی ۴۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۳۶ میلیارد تومان به تصویب رسیده بود و ۳۴۱۳طرح معرفی گردید و با ۲۱ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان برای ۴۷۷۳ نفر شغل ایجاد شده است .

حسینی در مورد طرحهای اشتغال پایدار روستایی نیز گفت : کلاّ هشت هزار و هفت طرح در سامانه ثبت شده است که هفت هزار و دویست طرح تنها در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است و ۳۴ طرح درکمیته فنی به تصویب رسیده که با ۴۴ میلیارد ریال برای ۱۹۰۰ نفر اشتغالزایی صورت می گیرد که به بانک های عامل(صادرات ،ملی ،تجارت و مسکن ) ابلاغ شده است .

وی افزود : در اشتغال فراگیر روستایی مشکلاتی برای اعطای وام ،از قبیل ،طولانی بودن زمان دریافت وام ،عدم شفافیت در ارسال مدارک و امثالهم به درخواست دهندگان وجود دارد که باید اینگونه مشکلات برداشته شود .

بهبودی ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجانشرقی نیز گفت : اشتغال از طریق کسب و کار فراهم می شود نه از طریق وام و تسهیلات ، در کشور ما نظام اشتغال مبتنی بر وام ایجاد شده است .

در این جلسه تعدادی از اعضاء کار گروه در مورد اشتغال و توانمند سازی کار آفرینان گزارشی ارایه کردند .

 

انتهای پیام/

توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر ظرفیت های هر استان

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.