وی افزود: حرکت در مسیر تحول در آموزش پزشکی مبتنی بر اسنادبالادستی نظام و مشتمل بر سیاست های دوازده گانه در راستای توسعه آموزش علوم پزشکی کشور است و راهبردهای عملیاتی برای هر سیاست تدوین و ملاک اقدامات برای تحقق سیاست قرار گرفته است.
امامی با اشاره به تدوین بسته آینده نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مورد مرجعیت علمی توصیه های از جمله جهانی کردن زبان فارسی، تقویت اعتماد به نفس ملی در زمینه علم، همزمانی و همراهی کردن عوامل فردی و اجتماعی و حاکمیت، تکریم دانشمندان، توسعه کتابخانه، مراکز علمی و بیمارستان ها، انتشار علوم در قالب کتب و رساله و افزایش مراودات با سایر کشورها را دارند.
وی ایجاد مرکز تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی را از اقدامات صورت گرفته در زمینه مرجعیت علمی دانست و افزود: یکی از مهمترین ابزارهای آینده نگاری و تحقق مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی، استقرار نظامی برای رصد و مدیریت نیل به این هدف است که از مجرای راه اندازی مرکز تحقیقات راهبردی، زمینه های تحقق آن فراهم شده است.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تشکیل کمیسیون ارزشیابی متون و منابع مرجع علوم پزشکی و تدوین کتب مرجع علوم پزشکی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای مرجعیت علمی عنوان کرد.
امامی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات بسیار اثربخش در راستای توجه به دانش بومی و ایجاد زمینه برای تحقق مرجعیت علمی، تدوین کتب مرجع ملی در علوم پزشکی است که در این راستا کتب مرجع ملی دندان پزشکی با همکاری اعضای بوردهای تخصصی دندانپزشکی و اساتید دانشگاه ها به عنوان اولین اقدام در این خصوص تدوین و در اختیار دانشجویان در ردههای مختلف تحصیلی قرار گرفته است.
وی به 10 کلان منطقه حوزه آموزش سلامت اشاره و تصریح کرد: در طرح مناطق آمایشی کشور، دانشگاه های علوم پزشکی کشور و زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به 10 منطقه تقسیم شده اند.
انتهای پیام /