سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت روز مادر؛

معرفی تابلوی «عصر عاشورایی دیگر» در موزه آستان قدس رضوی

تابلوی «عصر عاشورایی دیگر» به مناسبت فرا رسیدن روز تکریم مادران و همسران شهدا در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرضا ساقی مسئول موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی گفت: این تابلو عکس صحنه‌پردازی شده، اثر و اهدایی سیداحسان باقری است که در یکی از تالارهای گنجینه هدایای مقام معظم رهبری در طبقه همکف این موزه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

وی افزود: اثر هنری حاضر با الهام از تابلوی عصر عاشورای استاد محمود فرشچیان؛ نگارگر برجسته کشور، وداع مادران، همسران و خواهران شهدا را با تابوت‌های این لاله‌های گلگون‌کفن به تصویر کشیده است.

مسئول موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی افزود: همچنین این تابلو نگاهی متفاوت به عاشورای امروز داشته و تابوت خالی شهدای جنگ تحمیلی را با ذوالجناح برگشته خالی از سوار عصر عاشورا مقایسه کرده است.

ساقی گفت: تابلوی عصر عاشورایی دیگر، به سبک ژورنالیسم، با تکنیک عکاسی صحنه‌پردازی شده و به ابعاد 100×70 سانتی‌متر در شهریور ماه 1393 خلق شده و در سال 1394 به رهبر معظم انقلاب اهدا شده است.

وی افزود: مجموعه‌‌‌ای از آثار قرآنی و هنری مانند تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی که توسط سران کشورهای خارجی، شخصیت‌های برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌‌ای (مدظله العالی) اهدا شده، در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری این آستان مقدس به نمایش درآمده است.

انتهای پیام// م.م

نمایش تابلوی «عصر عاشورایی دیگر» در موزه آستان قدس رضوی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.