سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نشست علمی و تخصصی زبان فارسی در دهلی نو + فیلم

نشست علمی و تخصصی زبان فارسی تجلی گاه ارزش‌های معنوی و انسانی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست علمی و تخصصی زبان فارسی که با حضور اساتید و دانشجویان زبان فارسی برگزار شد ارزش‌های معنوی و انسانی در اشعار بزرگتن زبان فارسی در ادوار مختلف بررسی شد.
آیت الله محمد هادی عبدخدایی عضو مجلس خبرگان رهبری مهمان ویژه‌ این نشست با تاکید بر ضرورت استفاده از محتوای غنی آثار به جای مانده بزرگان ادب گفت: انتظار می‌رود سرایندگان اشعار فارسی بیشتر درباره خداوند بزرگ بسرایند.
دکتر احسان الله شکراللهی رییس مرکز تحقیقات زبان و ادب فارسی رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو هم گفت: زبان و ادب فارسی با مضامین اخلاقی و عرفانی و ارزش‌های معنوی و انسانی همواره آمیخته بوده است و با بررسی اشعار شعرا در می‌یابیم که بیت بیت اشعار شعرای زبان فارسی در طول هزار سال گذشته حاوی پیام‌های اخلاقی و ارزش‌های انسانی است.
حجت الاسلام و المسلمین بی آزار شیرازی عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم با بیان اینکه ادبیات فارسی با بهره گیری از قرآن کریم همواره در طول تاریخ نقش سازندگی داشته است، گفت: شعرای بزرگی همچون سعدی، مولانا و حافظ ارزش‌های معنوی و قرآنی و مضامین اخلاقی را در جامعه احیا کردند و آن‌ها را در بین جمعیت مسلمانان به ویژه مسلمانان فارسی زبان به فرهنگ تبدیل کردند.

انتهای پیام/
 

نشست علمی از تجلی گاه ارزش های معنوی و انسانی در هند + فیلم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.