سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل مجمع خیرین حمایت از خانواده های معتادین در شهرستان هریس

فرماندارهریس از تشکیل مجمع خیرین حمایت از خانواده های معتادان در شهر هریس خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقویمی فرماندارهریس در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان از تشکیل مجمع خیرین حمایت از خانواده های معتادان در شهر هریس خبرداد و خواستار تشکیل این گونه مجمع ها در شهرهای خواجه ، بخشایش ، کلوانق و زرنق نیزشد.

وی سرمایه یک کشوررا نیروهای انسانی و جوان آن کشور دانست و اعتیاد را معضل اجتماعی و عمومی فراگیر خواند و گفت: از ظرفیت مردمی و تلاش همگانی باید استفاده کنیم چراکه شناخت مواد مخدر برای تمامی اقشار جامعه لازم است، اگر چه بعضی از ادارت مسئولیت مستقیم دارند اما همه مردم باید این معضل را بشناسند و برای پیشگیری از آن تلاش کنند.

وی تاکید کرد: در مبارزه با موادمخدر باید به سراغ علتها رفت و بنا داریم ازظرفیت مردم، سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، متنفذین و بزرگان بیش از بقیه درپیشگیری ،آگاه‌سازی ،اطلاع‌رسانی و مبارزه با این پدیده شوم استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به رویکرد علمی واستفاده از پتانسیل های علمی وپژوهشی دانشگاهها توجه کنیم در راستای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد، دلایل سوء مصرف مواد مخدر باید شناسایی و برطرف شود.

تقویمی از پرداخت وام اشتغال به معتادان بهبود یافته خبر داد و گفت: بااین کار این افراد را تشویق میکنیم چرا که در راه ترک این بلای خانمانسوز مبارزه کرده اند، دراین راستا برای هر کارفرما وباهماهنگی اداره بهزیستی در جهت اشتغال این افراد وام 200میلیون ریالی پرداخت می گردد.

تقویمی با توجه به نبود مرکز ترک اعتیاد درشهرستان ، خواستار همکاری مرکز ترک اعتیادماده 16 تبریز درحمایت از معتادین شهرستان گردیدوافزود: جهت استفاده از امکانات مرکز ترک اعتیاد ماده 16 تبریز ، درهردوره 10 نفر از معتادان شهرستان هریس به این مرکز معرفی میشوند .

امام جمعه هریس در این جلسه گفت: یکی از معضلات مهم دنیا مواد مخدر است که به یک پدیده خانمان سوز تبدیل شده است و در همه دنیا وجود دارد و یک مشکل جهانی است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به تاریخچه مواد مخدر در ایران اشاره کرد و گفت: طبق اسناد تاریخی، سابقه آشنائی بشر با موادمخدر به دوره صفوی برمی‌گردد و انسان‌ها از این نوع مواد برای تسکین دردها و آلام خود و گاهی ایجاد لذت و یا فرار از ناراحتی‌ها که به تجربه با آن‌ها آشنا شده بودند، استفاده می‌کردند و حدود ۵۰۰ سال پیش تریاک و در سال ۱۳۴۰ هروئین به ایران وارد شد، الان ۷۰۰ نوع مواد مخدر در ایران وجود دارد.

وی بــا بــیــان اینکه خانواده ها باید مراقب فــررنــدان خــود باشند افــزود: خانواده به عنوان اساسی ترین عنصر جامعه نقش مهمی را در پیشگیری از اعتیاد ایفا می‌کند.اگر پدران و مادران سبک فرزند پروری را خوب یاد بگیرند، همین موضوع عامل مهمی در جلوگیری از گرایش افراد به اعتیاد به شمار می‌آید.

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه خانواده، مدرسه و رسانه مهترین سنگرهای مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن است گفت: سهم مهمی از انحراف جوانان، مربوط به خلاءهای فضای مجازی و نبود برنامه غنی سازی اوقات فراغت است . شبکه های اجتماعی خانواده ها راخلع سلاح کرده است ودر وحله دوم که مدارس دومین خانواده است با شگرد خاص وارد میشوند.

امام جمعه هریس در بخشی از سخنان خود گفت: اعتیاد بلای خانمان سوز بوده و همــه بــایــد در قــبــال مــبــارزه بــا مــواد مــخــدر احــســاس مــســئولــیــت کــنــنــد،مبارزه با اعتیاد باید با گفتمان ملی باشد، همه در راستای پیشگیری از مواد مخدر و مبارزه با آن مسئول هستند و باید احساس وظیفه کرده و ریشه مشکلات را شناسایی و آن را رفع کنند.

احمدی کمبود عواطف و مهر و محبت را مهم‌ترین عامل گرایش جوانان به مواد مخدر دانست و گفت: امروزه بایستی جوان و نوجوان را تکریم و احترام کرد و آن‌ها را مطرح ساخت چرا که جوان امروز با ماهواره، اینترنت، کامپیو‌تر و علم روز آشنا است و هر روز می‌تواند با تمام جهان ارتباط برقرار کند، جوانان امروز به محبت و عاطفه خانواده بیشتر احتیاج دارند.

وی گفت: مصرف مواد بدترین منکر اجتماعی است بزرگ‌ترین آسیب ناشی از مصرف مواد مخدر فروپاشی نظام خانواده است

امام جمعه هریس گفت: ضعف در باورها و اعتقادات مذهبی یگی دیگر از عوامل گرایش به مواد مخدر است و این وظیفه ماست تا بنیان اعتقاد خانواده را استحکام بخشیم .

حسین مرسلی در این جلسه سن شیوع مصرف مواد مخدر در استان آذربایجان شرقی را بیشتر از میانگین کشوری دانست و افزود : میانگین شیوع مصرف اعتیاد در کشور ۲۴٫۳ درصد و میانگین شیوع اعتیاد در استان آذربایجان‌شرقی ۲۸٫۴ درصد است.و این یک هشدار است.

مسئول پژوهش و برنامه ریزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از اختصاص رتبه اول کشوری در زمینه پژوهش وتحقیق به استان آذربایجان شرقی خبردادوافزود : در این راستا از مقاله ها وتحقیقات پژوهشی دانشگاهی در زمینه راههای مبارزه با موادمخدر وحمایت از بهبودیافتگان و عملیاتی کردن ایده ها این شورا از صاحبان طرح ها حمایت مالی انجام می دهد.

 

انتهای پیام/ش

اعطای وام اشتغال 200میلیون ریالی به معتادان بهبودیافته

برچسب ها: اشتغال ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.