سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک سوم مدارس کشور برای بازسازی نیازمند کمک خیران هستند

معاون توسعه مدیریت پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: یک‌سوم مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی شهری روز چهارشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان بوشهر افزود: برای بازسازی و نوسازی این کلاس‌های درس ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ هزار خیر مدرسه ساز در کشور تصریح کرد: تاکنون حدود چهار هزار میلیارد تومان از کمک‌های خیران مدرسه ساز در سطح کشور تحقق یافته است.

شهری بیان کرد: با این میزان اعتبار ۱۰۷ هزار کلاس درس معادل ۲۰ درصد کلاس‌های موجود به صورت کامل و یا با مشارکت خیران احداث شده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۶۵ هزار کلاس درس معادل ۷۰ درصد مدرسه‌های کشور با شش هزار میلیارد تومان اعتبارزیر پوشش طرح ملی تخریب و بازسازی قرار گرفته و نوسازی شده است.

وی یادآور شد: افزون براین ۲۹ هزار کلاس درس نیز در کشور مقاوم سازی شده است.

شهری بیان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور استحکام بخشی مدرسه‌ها از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه دولت، مجلس و خیران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر چه تاکنون توجه کافی به امر مدرسه سازی شده است، ولی هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد که نیازمند همکاری همه جانبه خیران و دولت است.

معاون توسعه مدیریت پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص مشارکت دولت گفت: مشارکت دولت در اجرای پروژه‌های نیمه تمام خیران تاکنون ۶۳ درصد تخصیص یافته و تلاش می‌شود تا پایان سال این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.

وی یادآور شد: همچنین برای نخستین بار با کمک دولت، مجلس و همراهی سازمان برنامه و بودجه سال آینده دولت در قانون بودجه معادل کمک تحقق یافته خیران به مدارس کمک می‌کند که این اعتبار پیش بینی می‌شود به ۴۵۰ میلیارد تومان برسد.

استاندار بوشهر نیز گفت: با توجه به تنوع نیاز‌های آموزش و پرورش حضور و پشتیبانی خیران مدرسه ساز از این نهاد ضروی است.
عبدالکریم گراوند افزود: دامنه نیاز‌ها در آموزش و پرورش زیاد و منابع محدود است به همین دلیل حضورخیران نیک اندیش مدرسه ساز در کنار آموزش و پرورش حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: میزان مشارکت خیران استانی و ملی در استان بوشهر ۱۴۶ میلیارد تومان است که انتظار می‌رود خیران حضور پرشوری برای نوسازی و بازسازی همه کلاس‌های درس استان داشته باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز گفت: در زمان حاضر ۵۰۰ خیرمدرسه ساز و ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه یار (برای تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس) در استان بوشهر فعال هستند.

احمد مرادی افزود: با کمک دولت در دهه گذشته چهار هزار کلاس درس معال ۵۰ درصد کلاس‌های درس استان بازسازی و مقاوم سازی شده اند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر ۸۰۰ کلاس درس دیگر معادل ۱۰ درصد کلاس‌های موجود در استان نیازمند مقاوم سازی و بازسازی هستند.

مرادی اضافه کرد: در زمان حاضر یک هزار و ۴۰۴ کلاس درس در استان بوشهر در نوبت دوم فعال هستند. در این آئین از خیران مدرسه ساز تجلیل شد.

انتهای پیام/م

یک سوم مدارس به بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.