سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام واجبات را نباید فدای رزق دنیوی کرد

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: برخی از اعمال انسان جزو وظایف او است و باید مراقب باشد رزق دنیوی او را از عملی واجب بازندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مرتضی امین‌نیا در سلسله جلسات با خادمان خورشید که در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: در فرازی از دعای مکارم اخلاق می خوانیم خداوندا مرا از کاری بی نیاز کن که اگر به آن بپردازم از کار اصلی خود باز می‌مانم و من را عامل کاری قرار بده که از من درباره آن سوال خواهی کرد و وقت مرا برای آنچه مرا آفریدی قرار ده.

وی گفت: در امور زندگی خود اموری داریم که اساسی و مهم است و اموری که غیر مهم و غیراساسی است، امور غیر مهم گاهی برای امور اساسی تاخیر ایجاد می کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امین نیا افزود: گاهی در زندگی انسان اموری ایجاد می شود که زندگی انسان را به خود مشغول می کند و انسان را از انجام یک کار مهم باز می دارد.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: برخی از اعمال انسان جزو وظایف اوست و در روز قیامت او مسئول آن امور است و در این باره حدیثی از امام حسن عسگری (ع) است که مضمون اش این است، مراقب باش رزق ضمانت شده شما را از عملی واجب که درباره آن در روز قیامت پرسیده می شود، باز ندارد.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند اگر سه شیفت کار کنند رزق و روزی آنها بیشتر می شود اما این فکری اشتباه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امین نیا گفت: امام محمد باقر(ع) فرموده‌اند در آخرت از چهار چیز سوال می شود، جوانی خود را چگونه گذراندی، عمرت را چگونه صرف کردی، مالت را از چه راهی کسب کردی و چگونه آن را خرج کردی؟

وی افزود: کسانی که در دنیا به فکر آخرت خود باشند علاوه بر آخرت نیازهای دنیویشان بر طرف می شود، اما کسانی که به فکر مال دنیا هستند اندکی از مال دنیا به دست می آورند و آخرت چیزی نخواهند داشت.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله جلسات با خادمان خورشید در حرم مطهر رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.