سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار پارس آباد؛

مشکل تامین آب شرب بهداشتی در بخش اصلاندوز حل می شود

فرماندار پارس آباد از حل مشکل تامین آب شرب بهداشتی و پایدار برای 40 روستا و قشلاق فاقد آب لوله کشی با اتمام پروژه آبرسانی در بخش اصلاندوز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر صمدی، فرماندار و رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارس آباد در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارس آباد بر تشدید نظارت و بازرسی های مشترک از مراکز بهداشتی و خدمات رسان و اصناف و نانوایی ها در ایام نوروز تاکید کرد و از اجرای طرح بسیج سلامت و استقبال از میهمانان نوروزی از 15 اسفند الی 15 فروردین با هدف ارتقا کیفیت خدمات رسانی و ارزیابی خدمات ارائه شده بر خورد با متخلفان خبر داد.

وی با بیان اینکه همه مشکلات با تخصیص اعتبار و تزریق بودجه حل نمی شود افزود: برخی مسائل و مشکلات اعم از فرهنگی، اجتماعی و حتی عمرانی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت بوده  و باید با هماهنگی و تشریک مساعی میان دستگاههای اجرایی رفع رجوع شود.

فرماندار پارس آباد ضمن اشاره به افتتاح 2 کلینیک غربالگری سرطان و شیمی درمانی و کلینیک درمانگاه فوق تخصصی شهدا، با بیان اینکه ساختمان بیمارستان 160 تخت خوابی به اتمام رسیده و تجهیزات چهار گانه  و هتلینگ در حال نصب و اجرا می باشد اظهار کرد: عملیات اجرایی خیابان ستارخان و کانال ذهکش منتهی به بیمارستان جدید التاسیس شهدا باید هر چه سریعتر با مشارکت شهرداری و امور منابع آب مغان حل و فصل گردد تا زمینه بهره برداری از این پروژه های مهم بهداشتی و سلامت فرآهم شود.

صمدی همچنین با بیان اینکه با بهره برداری از بیمارستان جدید و انتقال بخشی از بیمارستان قدیمی به آن فضای لازم برای ایجاد دانشکده پرستاری و مامایی فرآهم خواهد شد که این امر نیز با توجه به نیاز منطقه و وجود پتانسلهای بالا مورد پیگیری برای اسقرار این می باشد.

وی با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی عمران آباد و مجتمع امام علی(ع) در بخش اصلاندوز از حل مشکل تامین آب شرب بهداشت و پایدار برای 40 روستا و قشلاق فاقد آب لوله کشی با اتمام این پروژه خبر داد و گفت عملیات اجرایی سیویل تصفیه خانه فاضلاب شهر پارس آباد در حال اتمام بوده و تجهیزات الکترومکانیکال نیز در حال خریداری و پیگیری برای نصب می باشد که با بهره برداری از این پروژه مشکل زیست محیطی موجود نیز حل خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر نظارت و تدابیر و اطلاع رسانی لازم در جهت پیشگیری از خطر احتمالی آنفولانزا از توقیف و انهدام مرغ های فاقد مجوزهای بهداشتی و 19 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته و غیر بهداشتی طی شش ماهه گذشته خبر داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد نیز در این مراسم از عدم وجود بیماری آنفولانزای مرغی در این شهرستان سخن گفت و تاکید کرد: هیچگونه بیماری مشکوک به آنفولانزای مرغی در پارس آباد شناسایی یا مشاهده نشده است.

جعفرپور از شهروندان و عموم مردم خواست در صورت مشاهده یا مرگ و میر مشکوک در پرندگان با فوریتهای  پزشکی بهداشتی به شماره ۱۹۰ تماس حاضل نمایند.

وی از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه خبرداد و افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی مطابق معمول هرساله در ایام عید برپا و از ۱۵ اسفند به مدت یکماه ادامه خواهد داشت.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان پارس آباد اظهار داشت: ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان پارس آباد در سال گذشته هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۸ پزشک متخصص، یک پزشک فوق تخصص، ۲۶ پزشک عمومی، ۳ دندانپزشک، صدها پرستار پیراپزشکی در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانهای پارس آباد مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ح

طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه در پارس آباد آغاز می شود

 

برچسب ها: آب ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.