سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالنوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

لزوم بررسی ثبت «نام مادر» برای نام نویسی کارت ملی

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ثبت «نام مادر» در هنگام نام نویسی برای کارت ملی هوشمند و حذف نام پدر باید به دقت بررسی شود.

مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ضمن اظهار بی اطلاعی از درج نام مادر بر روی کارت های ملی هوشمند، اظهار کرد: کارت ملی توسط ثبت احوال و زیر نظر قوه قضائیه صادر می شود.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط دریافت نام مادر و حذف نام پدر از مشخصات ثبت کارت ملی هوشمند گفت: اطلاعی از موضوع ندارم . 2030 مربوط به آموزش و پرورش است و صدور کارت ملی بعهده ثبت احوال است واین دو ارتباطی با هم ندارند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه درخواست ثبت «نام مادر» در مراحل ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند و همچنین مسئله نام پدر و مشخصات همسر که هم اکنون از صفحه ثبت نام حذف شده است، ارتباطی به اجرای سند 2030 دارد یا خیر گفت: موضوع فوق باید به دقت بررسی شود.


وارد کردن نام مادر برای تطبیق‌ دادن آن با اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال برای کسب اطمینان بیشتر است.

 بیشتر بخوانید:وارد کردن نام مادر در ثبت نام کارت ملی هوشمند اختیاری است/ در آینده نام پدر و مشخصات فردی از فرم ارگان ها حذف خواهد شد


دریافت نام مادر برای صدور کارت ملی هوشمند قانونی نبوده و از ابتدا نیز قانون به همین شکل بوده  که نام پدر برای صدور کارت شناسایی درج می شود.

بیشتر بخوانید: ثبت احوال باید درباره دریافت نام مادر برای صدور کارت ملی هوشمند پاسخگو باشد


انتهای پیام/

برچسب ها: کارت ملی ، اخبار مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالی میشه
سحردولتی
۱۴:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
با سلام خسته نباشید در سامانه قدیمی ثبت نام کردم در تارذیخ 18/11 /96 و تاریخی را برا دریافت مشخص کردم 16 / 12/ 96 . رسید قدیمی صادر شد . که در این تاریخ سامانه ابدیت و تغییر کرد و الان با مراجعه به سایت خطا میده خطای رو.برو خطا در تاریخچه پرداخت،لطفا با قسمت پشتیبانی تماس حاصل فرمایید با شماره ها داده شده نشد تماس گرفت . ایا این مشگل و پرداخت هزینه و بررسی انجام میشه . و ما چکار کنیم با این مشگل ایا صبر بکنیم. خواهشن راهنماییم کنید
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
خیلی جالب بود