سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران در صدر پژوهش‌ های برتر وزارت ارشاد

آیین اختتامیه چهاردهمین دوره از معرفی برترین‌ های پژوهش فرهنگی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیین اختتامیه چهاردهمین دوره از معرفی برترین‌ های پژوهش فرهنگی صبح امروز در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، محمد سلگی مدیر پژوهشگاه و جمعی از نویسندگان و مؤلفان برگزار شد.

در این مراسم، برترین‌های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های پژوهش‌ های بنیادی، کاربردی، ایده‌های برتر و ترجمه معرفی و همچنین از پژوهشگران برتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

در این برنامه آثار پژوهشی برتر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و نیز معاونت‌ها، مراکز و سازمان‌ های متبوع، که براساس معیار‌های آسیب‌شناسانه، کاربردی و شامل ارائه راهکار و در راستای مأموریت‌ها و نیاز‌های پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داوری شدند، معرفی خواهند شد.

برنامه معرفی برترین‌ های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس اهداف و وظایف پژوهشگاه و در راستای رفع نیاز‌های پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌ شود.

تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه فرهنگ و هنر و نیز معرفی آثار پژوهشی برجسته در این حوزه، با هدف حمایت از مطالعات پژوهشی و تقویت آفرینش‌ های فرهنگی و هنری از اهداف برگزاری این برنامه است.

در پایان این مراسم، پژوهش‌های برتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.

در بخش ایده برتر: طرح پژوهشی (پایگاه فرهنگ و هنر مازندران) با طراحی و مدیریت آقای حسین نورانی کوتنائی به عنوان طرح برتر معرفی شد.

در بخش پژوهش‌های بنیادی: طرح تأثیر فضای محیطی بر تحولات فرهنگی، مورد ایران پساجنگ اثر مرتضی مردی‌ها و همچنین کتاب دوجلدی چشم‌ انداز‌های فرهنگ معاصر ایران اثر نعمت‌الله فاضلی مشترکاً به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در این بخش همچنین تحلیل محتوای کتاب‌ های کودکان و نوجوانان به زبان کردی از ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱ اثر جبار اسلامی‌ پور و فرزانه فدوی شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش پژوهش‌ های کاربردی: کتاب طرحی برای نظارت بر ممیزی کتاب در ایران نوشته محمد رضایی به عنوان پژوهش برتر معرفی شد.

در این بخش همچنین کتاب تحلیل وضعیت فرهنگ کارآفرینی در شهرستان کرمانشاه و ارائه الگویی برای توسعه آن، تألیف مشترک نادر نادری، نعمت‌الله شیری، شهناز فتاحی و خانم خوش‌مرام، شایسته تقدیر شناخته شد.

انتهای پیام/ م

پایان چهاردهمین دوره از معرفی برترین‌ های پژوهش فرهنگی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.