سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس ستاد دیه کشور عنوان کرد:

آزادی بیش از 110 هزار زندانی جرائم غیر عمد از زندان های کشور

رییس ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای تاسیس ستاد دیه به همت شهید لاجوردی تاکنون 110 هزار و 466 نفر از زندان های کشور آزاد شده اند.

،به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،اسداله جولایی، رییس ستاد دیه کشور صبح امروز در مراسم تجلیل از خیّرین و یاوران ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای تاسیس ستاد دیه  تاکنون 110 هزار و 466 نفر از زندان های کشور آزاد شده اند.

وی با بیان اینکه هزار و 313 جشن گلریزان در کشور توسط ستاد دیه برگزار شده و امسال سی امین جشن مرکز کشور با کمک 313 میلیون تومانی مقام معظم رهبری برگزار شد، افزود: از شما نیکوکاران و مجموعه همکاران استان کرمان تشکر می کنم.

رییس ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه زندانی داریم که یک و نیم میلیارد به خاطر دیه نقص عضو بدهکار است، افزود: باید خسارت حادثه دیده توسط بیمه ها پرداخت شود.

جولایی در ادامه بیان کرد: 16 هزار کشته در تصادفات سال گذشته زیبنده جمهوری اسلامی نیست ودر کجای دنیا این قدر به حوادث رانندگی بی توجهی می شود.

رییس ستاد دیه کشور اظهار داشت: از 12 هزار نفر زندانی جرائم غیرعمد با 900 میلیارد تومان بدهی، بیشترین تعداد صادرکنندگان چک بلامحل هستند و امیدواریم در این راستا قانون چک در مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم چالش های کسب و کار، تجارت و تولید حل شود، زیرا بیشتر زندانیان به خاطر بیکاری رو به مواد مخدر و سرقت می زنند و امیدواریم مسوولان مشکلات را حل بکنند، تصریح کرد: سال گذشته برای آزادی 9 هزار و 143 نفر زندانی جرائم غیرعمد که بیش از 742 میلیارد تومان بدهی داشته اند، توسط ستادهای دیه سراسر کشور، مبلغ 272 میلیارد تومان از شاکیان رضایت گرفته شده و گذشت کرده اند.

همچنین رییس کل دادگستری استان کرمان در این جلسه گفت: 874 نفر با کمک بلاعوض ستاد دیه استان آزاد شده اند که 71 میلیارد ریال در این زمینه توسط خیّران استان پرداخت شده است.

وی افزود: ستاد دیه در کل کشور بنا به نیت مقدس شهید لاجوردی پایه گذاری شد و با قوت اهداف خود را دنبال کرده و منشاء خیر و برکات زیادی در کشور شده و اینکه 110 هزار نفر زندانی با برنامه های ستاد دیه از زندان آزاد شده، اقدام بزرگی است و از این تعداد زندانیِ آزاد شده 2 هزار و 869 نفر مربوط به استان کرمان است.

موحد با اشاره به فعالیت ستاد دیه در زمینه فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از ورود افراد به زندان تصریح کرد: اصلاحاتی که در قوانین بیمه ای کشور و قوانین کیفری رخ داد که در مسیر کاهش جمعیت کیفری و جلوگیری از ورود به زندان تاثیر خوبی داشت و این مهم اقدام بسیار مثبتی است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: امیدواریم قوانین مرتبط با مهریه و چک همین اصلاحات را داشته باشند تا روزی شاهد نباشیم که کسی به خاطر مهریه یا چک در زندان باشد و مانند بحث تصادفات، حق افراد تضمین شود و متضرر نشوند.

رییس هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان در ادامه با اشاره به عملکرد این ستاد از سال 80 تاکنون اظهارکرد: 667 نفر زندانی بدون پرداخت وجه آزاد شده اند و آزادی 2 هزار و 202 نفر با پرداخت 458 میلیارد ریال در مدت فعالیت ستاد دیه استان صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب ستاد دیه کشور این است که در مصوبات بودجه سنواتی از محل اعتبارات بانکی قرض الحسنه مبلغی برای آزادی زندانیان در نظر می گیرد.

موحد اظهار کرد: 124 جشن گلریزان از سال 84 در استان برگزار کرده ایم که سال گذشته در ماه مبارک رمضان 11 جشن برگزار شد.


انتهای پیام/س

صحبت های رییس ستاد دیه کشور در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.