سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه بیانیه فرانسه درباره گفتگوی تلفنی اردوغان و مکرون را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه درباره گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور دو کشور را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه اوایل روز چهارشنبه بیانیه اشتباه فرانسه را درباره محتوای گفتگوی تلفنی میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را تکذیب کرد و گفت محتوای صحبت‌ها درباره آتش بس سوریه به اشتباه بیان شده است.

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرد: برخلاف بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه، در گفتگوی تلفنی میان رئیس جمهور و همتای فرانسوی وی، به قطعنامه 2401 آتش بس شورای امنیت سازمان ملل با توجه به وضع انسانی در سوریه پرداخته شد و مکرون در این گفتگو به موضوع عفرین اشاره‌ای نداشته است.

وی افزود: در بیانیه‌های صادر شده از سوی دفاتر ریاست جمهوری ترکیه و فرانسه حول تماس تلفنی رئیس جمهورهای دو کشور تناقض وجود دارد.

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه آمده است: رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که آتش‌بس انسانی باید در همه مناطق سوریه از جمله عفرین اجرا شود و باید در همه جا بدون هیچ درنگی درگیری‌ها  متوقف شود.

آکسوی با انتقاد از این بیانیه آن را نادرست خواند و تاکید کرد ترکیه به مقامات فرانسه برای ارائه اطلاعات غلط به مردم اعتراض کرده است.

ترکیه مدعی است که قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل مربوط به مناطق مربوط به غیرنظامیان است و شامل عملیات غیر قانونی شاخه زیتون در عفرین نمی‌شود.

روز سه شنبه بن‌علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که این آتش بس مربوط به عملیات ترکیه در عفرین، که با هدف از بین بردن گروه‌های ترورویستی و حفظ امنیت غیرنظامیان است، نمی‌شود.

ترکیه عملیات غیرقانونی شاخه زیتون را از بیست ژانویه آغاز کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل چند روز پیش قطعنامه‌ آتش بس 30 روزه را در سوریه را تصویب کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.