سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی ویژه به بافت‌های تاریخی بوشهر داریم

استاندار بوشهر گفت: تعیین کاربری عمارت حاج رئیس را به مشاور طرح و کارشناسان سپردیم تا نظر خود را اعلام کنند و متناسب با شرایط مکانی، کاربری این بنا تعیین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در بازدید از عمارت تاریخی حاج رئیس بوشهر با تاکید بر احیا باقت قدیم شهر بوشهر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های استان احیا بافت تاریخی بوشهر است که یکی از بافت‌های دیدنی در سطح کشور است و در این راستا بازسازی و احیا بافت قدیم بوشهر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به بازدید از عمارت حاج رئیس بیان کرد: عمارت حاج رئیس به عنوان یکی از بنا‌های ماندگار در شهر بوشهر در دستور کار بازسازی و احیا قرار گرفته است و به دنبال این هستیم تا این پروژه هر چه سریعتر احیا شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت احیا عمارت حاج رئیس بیان کرد: با وجود اینکه احیا بافت قدیم در دستور کار است اقدامات خوبی هم در بافت قدیم بوشهر صورت گرفته است.

گراوند ادامه داد: در حال حاضر مشاور در حال مطالعه عمارت حاج رئیس است تا متناسب با ظرفیت و موقعیت این بنا، کاربری آن تعیین شود.

وی اضافه کرد: متولی احیا این پروژه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری است و اداره کل بنادر هم به عنوان مالک این بنا متناسب با پیشنهادات مشاور، موضوع کاربری را دنبال کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی اعتبار لازم برای احیا این بنا را تامین خواهد کرد، بیان داشت: قرار است این موضوع با جدیت دنبال شود و برنامه متناسب با توان اعتباری و ظرفیت‌های استان، برای احیا عمارت حاج رئیس تدوین شود.

گراوند گفت: در صورتی که بخواهیم این بنا را به بخش خصوصی بدهیم باید این بنا جذایت لازم برای بخش خصوصی داشته باشد که از این ظرفیت در زمینه گردشگری و اشتغال استان استفاده کند.

وی با بیان اینکه ۱۳ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای بازسازی عمارت حاج رئیس برآورد شده است، اظهار داشت: تعیین کاربری عمارت حاج رئیس را به مشاور و کارشناسان گذاشتیم تا نظر خود را اعلام کنند تا متناسب با شرایط مکانی، کاربری این بنا تعیین شود.

انتهای پیام/م

بازسازی عمارت «حاج رئیس»

برچسب ها: بافت فرسوده ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.