سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح هم اندیشی علم دینی در مشهد برگزار می‌شود

دبیرطرح هم اندیشی علم دینی گفت: طرح هم اندیشی علم دینی با حضور شاگردان استادان برجسته علوم دینی و موسسات فعال در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی محمدی دبیرطرح هم اندیشی علم دینی در نشست خبری طرح هم اندیشی علمی دینی گفت : این طرح یک ضرورت اجتماعی است و بعد از انقلاب اسلامی با تدوین قانون اساسی نظام سازی اسلامی محقق شده است .

وی با اشاره به این که مهم‌ترین دغدغه انقلاب اسلامی بعد از نظام سازی اسلامی، دولت سازی اسلامی است افزود : برای تحقق این امر نیاز به استفاده از عقلانیت دینی و کاربردی می‌باشد تا در زمینه فقه حکومتی، تولید علوم انسانی اسلامی و الگو اسلامی ایرانی پیشرفت حاصل شود.

دبیر طرح هم اندیشی علم دینی با اشاره به این که برای دولت سازی دینی نظریات متعددی وجود دارد، اما به صورت جامع نیست، گفت:: این نظریات تولیدی به صورت واگرا هستند و استادان نظریه پرداز به دلایل مشغله کاری رغبتی برای هم سو کردن نظریات با یکدیگر ندارند.

محمدی ادامه داد: نباید نظریات تولیدی توسط استادان تنها به حلقه شاگردان محدود شود بنابراین در این طرح به منظورهم سو شدن نظریه‌های تولیدی از شاگردان استادان علم دینی و موسسات مختلف از سراسر کشور دعوت شده است.

وی افزود: طرح علم دینی از نهم تا یازدهم اسفند با حضور شاگردان ۱۲ استاد برجسته علوم دینی و ۱۷ موسسه در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام// ز.‌ی

 



نشست خبری طرح هم اندیشی علم دینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.